Magasin

april 2016

Mayaruinene og mayafolkets ofringer i Mexico

30.04.2016 kl.10:51
Skrevet av linnhelens
Jeg har tidligere skrevet et innlegg om turen min til Cancun i Mexico. Det forrige innlegget handlet mye om hotellet og området, og det kan du lese HER. Som lovet der, skal jeg skrive litt om ...

Velkommen til San Marta

29.04.2016 kl.01:10
Skrevet av mediakaos
En mildt sagt strevsom natt er over. Når magen ikke liker det den får servert, er det ikke mye man kan gjøre. Standarden her er en god del dårligere enn Managua, så hygienen er ikke helt hva vi er ...

Bli med på tur til Stålfjellsaksla i Kilebygda

28.04.2016 kl.13:23
Skrevet av Foto Seljordslia
Nok en herlig tur med bikkjene til en topp i nærheten. Stålfjellsaksla ligger i Kilebygda mellom Skien og Drangedal for de som er lokalkjent. Det er noe med meg og disse toppene som må bestiges. Ka...

Snart klart!

28.04.2016 kl.13:10
Skrevet av Ida Leirvik
  I dag var jeg og kjæresten å tok vaksine ( Boostrix-P - difteri, stivkrampe, polio og kikhoste). Fra før av er jeg litt redd for sprøyter, men i dag gikk det helt fint. Jeg tror at etter et...

25 TING DU MÅ VITE FØR DU BACKPACKER

27.04.2016 kl.12:48
Skrevet av oppleverden
Ha med deg 2 bankkort, alltid. Sjekk at begge kortene er åpnet i den verdensdelen du reiser til, og at du kan koden på begge kort. Aldri oppbevar de på samme sted, for om du mister et, eller om ...

Kjøp deg en øy !

25.04.2016 kl.14:29
Skrevet av mediakaos
Utenfor Nicaragua/Granada ligger 365 øyer. Hver øy har et hus. Hvilken stil og hvordan det ser ut, kommer selvfølgelig an på eieren! Her er det alt for fra innfødte til politikere eller nærinsgtopp...

Welcome to Nicaragua

25.04.2016 kl.13:25
Skrevet av mediakaos
På grunn av utrolig lav internettlinje, og tidsforskjellen - er det vanskelig å få blogget. Bildene i dette innlegget ble lastet opp over 7 timer i natt :-p Litt annen verden en hjemme. Men jeg gjø...

Da er det gjort!

22.04.2016 kl.17:27
Skrevet av Ida Leirvik
Vi har endelig fått kjøpt billettene til Australia! Vi reiser den 18. august fra Oslo til London, så til Hong Kong og så til slutt Brisbane. Vi har valgt å dra til Brisbane først, da kjæresten har ...

En dag i Lima, Peru

22.04.2016 kl.15:30
Skrevet av Lindasreiser
Vi landet på flyplassen i Lima før 10 i går formiddag. Igjen hadde vi samme hotellet som da vi først kom til Peru. Hotel Jose Antonio i bydelen Miraflores. Hotelrommene var ikke klar da vi kom så ...

Puno ved Titicacasjøen, Peru

21.04.2016 kl.00:35
Skrevet av Lindasreiser
Plaza de Armas i Puna. Det er alltid en katedral som troner disse plassene. Spanjolene har virkelig satt sitt preg på landet. Det bor ca 200 000 mennesker i denne byen. En ganske stor by etter per...

Buss fra Cusco til Puno

20.04.2016 kl.14:35
Skrevet av Lindasreiser
I går (tirsdag) kjørte vi fra Cusco helt opp til Puno, en by som ligger ved Titicacasjøen. Turen var 380 km lang og tok 10 timer. Med forskjellige stopp på veien. Plutselig ble vi stuet inn i en s...

Couchsurfing erfaringer!

19.04.2016 kl.12:47
Skrevet av Ida Leirvik
I forrige uke hadde vi det fullt opp. Fra mandag til fredag hadde vi gjester, og jeg fikk virkelig prøvd ut engelsken min. Jeg må si at det er virkelig en fantastisk opplevelse å invitere fremmede...

Svette dager i Amazonas

19.04.2016 kl.06:02
Skrevet av Lindasreiser
Nå er vi tilbake i Cusco etter to dager i Amazonas. Vi tok fly herfra til Puerto Malaga lørdag morgen og kjørte med longtail-båt langt inn i jungelen. Det var 35-36 grader der nede, så helt herl...

Billige togbilletter

18.04.2016 kl.19:42
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I forrige innlegg jeg postet skrev jeg litt om sommerferie planene våre. Vi skal altså 1 uke til Paris og 2 uker til den franske rivieraen. Planen den siste delen av ferien, er å reise fra sted til...

Årets sommerferie går til ...

16.04.2016 kl.18:06
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I mars bestemte vi oss for å reise på (nok et) cruise i Middelhavet denne sommeren. Selv om vi nå har vært på 7 ulike cruise de siste årene, blir vi aldri lei. For en aktiv og rastløs familie er de...

Utrolige Machu Picchu

15.04.2016 kl.23:59
Skrevet av Lindasreiser
Klokken 05.30 tok vi bussen opp til Machu Picchu. Det var allerede lang kø på bussholdeplassen. Jeg hadde jo trodd at det bare gikk an å gå opp der. Men neida, de fleste tar altså bussen. Den koste...

Veien til Machu Picchu

15.04.2016 kl.18:50
Skrevet av Lindasreiser
Mandag begynte vi på reisen vår til Machu Picchu. Vi ble kjørt fra Urubamba til Abra Malaga, som ligger 4350 m.o.h. Derfra skulle vi sykle 50 km nedover de svingete og bratte bakkene. På litt under...

Endelig Machu Picchu

14.04.2016 kl.23:16
Skrevet av Lindasreiser
Joda, det var like stort som jeg tenkte å komme opp å se Machu Picchu. Den hellige inka-byen som ble bygget mellom 1450 og 1575. Klokken 6 i morges sto vi på toppen. Det var mye tåke i fjellet da, ...

Bør man, eller er det greit å ikke snakke engelsk hele tiden?

13.04.2016 kl.14:43
Skrevet av Ida Leirvik
Hei igjenn. Da er det onsdag og dag 3 med vår veganske gjest. Han studerer i Skottland men kommer opprinnelig fra Tsjekkia. På mandagen laget han mat til oss, som bestod enkelt av grønnsaker og ri...

TI TIPS TIL EN BEDRE REISE

12.04.2016 kl.11:00
Skrevet av xplor
TI TIPS TIL EN BEDRE REISE God morgen, alle sammen! Eller jeg burde vell heller si formiddag ettersom dette innlegget er lagt til forhåndspublisering klokken 11. Jeg velger likevel å skrive morg...

Tana-påske

11.04.2016 kl.17:09
Skrevet av gaski
Var i Tana og besøkte familien i Påskeferien. Dette er den første påsken på alt for mange år for min del, og den første påsken som Joa har vært med. En helt perfekt påske med alle de obligator...

I inkaenes rike, Peru

11.04.2016 kl.04:17
Skrevet av Lindasreiser
Urubambadalen var en ganske lang dal oppdaget vi i dag. Vi bor i byen som heter Urubamba, ca midt i dalen. Det ligger flere små byer innover i dalen. Vi kjørte ca 1 1/2 time på formiddagen for å be...

Urubamba-Dalen i Peru

10.04.2016 kl.15:54
Skrevet av Lindasreiser
Klokken 6 i morges var jeg lys våken. Hjemme er jo klokken allerede 13.00 på dagen, så det var vel ikke rart at jeg ikke fikk sove mer. Det er kun 7 grader her nede i dalen nå. Har sikkert vært kal...

Rundturen er startet

10.04.2016 kl.02:57
Skrevet av Lindasreiser
Vi ankom Lima i går kveld ( fredag)kl 18 lokal tid, kjørte rett til hotellet og sovnet før kl 22. Da hadde vi jo vært på reise i omkring 24 timer. Det var deilig å våkne kl 05.30 og føle seg helt u...

Takk til Stena Line og Futuro Rio!

09.04.2016 kl.00:33
Skrevet av linnhelens
Jeg har vært så heldig at jeg fikk bli med på gratistur til Danmark med Stena Saga og Futuro Rio denne uken her! Futuro Rio hadde fått gratis billetter av Stena Line, og tok med seg sine ...

Working holiday og Couchsurfing!

04.04.2016 kl.21:28
Skrevet av Ida Leirvik
Hei! Nå er det jo slik at jeg og Christer skal ut å reise. Vi skal ha opp til et år "gapyear" som det så fint kalles. Vi har tenkt oss en tur downunder på working holiday. Dette går ut på at vi re...

Hipp hurra for Tina og jentetur til Cancun i Mexico!

04.04.2016 kl.01:10
Skrevet av linnhelens
I dag har min bestevenninne Tina stor dag, hun fyller nemlig 30 år! ♥ GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN!  Vi har vært venner siden vi møttes på jobb i 2006 og har bodd sammen i tilsammen...

Får være med Stena Saga og Futuro Rio til Danmark!

01.04.2016 kl.11:39
Skrevet av linnhelens
Vet dere hva? Dere husker vel at jeg nettopp var en tur med Stena Line på "Barnas Båt". Innlegget om turen finner dere HER. Jeg fikk en forresten en henvendelse fra Stena Sagas venner i dag, o...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger på forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.