Magasin

juli 2017

Frister et klosterophold i Italia? Kanskje med et kurs "p kjpet?"

31.07.2017 kl.22:10
Skrevet av Myriams boble
  Stadig flere reiseselskaper tilbyr kombinasjonsreiser, d.v.s. reiser med innhold. Du kan for eksempel sykle mellom vingrdene i Frankrike og Italia, danse magedans eller g p fotokurs i ...

Reisereporter for KLM i 90 dager?

31.07.2017 kl.15:54
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Hper dere har hatt en fin dag. Her i Stavanger land har det s og si regnet hele dagen, s det er ikke mye til sommer skimte. Men vi hper jo at det er gjemt noen fine sommerdager til...

Jeg ble vekt av jordskjelv i dag!

31.07.2017 kl.13:47
Skrevet av linnhelens
Alts..dette er det sykeste! I dag kjente jeg kraftig risting i senga, s kraftig at jeg vknet, reiste meg opp i senga og tenkte: "Jordskjelv"! Jeg kjente jeg fikk litt panikk og tenkte p ta m...

Venter p Norwegian!

31.07.2017 kl.10:09
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Denne lille jenta har vrt: 18 dager p havet, innom 7 land og totalt 16 ulike byer og stopp de siste 21 dagene!🌴🛳🌴N venter den vesle globetrotteren veldig p at Norwegian ...

BILDENE FRA LONDON

30.07.2017 kl.22:29
Skrevet av tildemah
Jeg har hatt en veldig vellykket dag i London med museumsbesk, god mat og Camden market. Jeg blir vanligvis veldig rastls p museum, men dette var noe for meg. Her var det fokus p design, form o...

Tilbake til Palma, Mallorca

30.07.2017 kl.19:54
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi til stopp nummer 13: Palma i Mallorca. Jeg er litt lei meg for at i forlot Formentera og Ibiza klokken 03 i natt. Men det var ogs hyggelig komme tilbake igjen til Palma og Ma...

Mitt lille paradis

30.07.2017 kl.15:33
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I gr kom vi tilbake igjen til Ibiza. Og jeg har vist i lang tid at jeg da mtte benytte muligheten til ogs dra over igjen til Formentera. Dette er en y som har veldig fine strender. ya befinn...

THIS JULY

30.07.2017 kl.12:42
Skrevet av elisekri
Heihei! Som dere kanskje har merka, har jeg tatt meg en liten pause n i juli! Jeg har rett og slett valgt vre tilstede, og ikke vre opptatt av ha med kameraet overalt! Heldigvis har jeg tele...

Tilbake p min favorittplass!

30.07.2017 kl.10:39
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I gr morges kom vi tilbake til Ibiza for 4 gang! Selv om vi har vrt her mange ganger fr var dette et av stoppene jeg likevel gledet meg mest til komme tilbake til. Det er et eller annet spesie...

advarsel:

30.07.2017 kl.08:07
Skrevet av madebygb
For deg som ikke har spist frokost enda, dette kan bli sterk kost (...). Anbefaler minst en kopp kaffe fr dette innlegget inntas. Og dersom du blir brydd, trst deg med at det er mye verre for meg...

Au revoir, Paris!

30.07.2017 kl.00:05
Skrevet av Globetrotter
N er vi snart klar for hjemreise. 6 dgn p storbyferie er p grensa til ett dgn eller to for mye, bde for sre ftter og kredittkortet.  Dag nummer tre gjorde vi unna to turista...

Tananger Indre Havn - Rogaland

29.07.2017 kl.19:00
Skrevet av stavangerinmyheart
I dag har det vrt en litt gr og trist dag. Det har stort sett vrt regnbyger hele dagen, men n p ettermiddagen har vi ftt litt sol. S vret er veldig skiftende. Jeg har allikevel vrt en lite...

Roadtrip i USA - med barn

29.07.2017 kl.10:12
Skrevet av Fotokjerring
Vi begynner etterhvert f god erfaring i reise p roadtrip i USA med barn. Stort sett har vi holdt oss i Texas, en stat med store avstander. Er ikke gjort p en dag kjre gjennom der. I r to...

Siste kvelden ved Gardasjen!

28.07.2017 kl.21:23

P vei Ibiza

28.07.2017 kl.16:20
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Akkurat n er vi ute p Middelhavet p vei til Ibiza, og det har vi vrt siden i gr kveld. Men fr vi kom s langt mtte vi faktisk snu og dra tilbake til Sete i Frankrike pga en ndsituasjon og l...

THROWBACK

28.07.2017 kl.10:00
Skrevet av xplor
Throwbacks to the most amazing adventure ever! <3 Minnene varer evig! Heldigvis. For for hver dag som gr blir det litt og litt mer normalt vre hjemme i Norge igjen, og eventyret vi akkurat ...

Sjuende etappe. Pisa - Desenzano via Milano

27.07.2017 kl.17:33
Skrevet av familieferiepaaskinner
  Lrdag 22.07 2017 P denne etappen, hvor vi brukte siste reise p interrailbilletten, kom de hye fjellene lengre og lengre unna oss og sjen kom nrmere. Ikke s lenge etter avgang fra Pi...

Sete, Frankrike

27.07.2017 kl.16:06
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi til Sete i Frankrike. Dette er et helt ukjent stopp for oss. Vi hadde ikke engang hrt om denne byen og plassen fr vi s at vi skulle dit. Mens vi var p vei hit fikk vi litt m...

MISC NORWAY PICS

27.07.2017 kl.15:57
Skrevet av Sienna
N er det tid for avreise til England igjen. Vi skal ha med fetteren min, Kristian, som er 10 r snart, og det frste runde tallet feires med utenlandsreise p egenhnd! Ingenting passer bedre enn ...

Gratis hytteferier for alle i Norge.....

27.07.2017 kl.08:21
Skrevet av stavangerinmyheart
Ja du hrte faktisk riktig. Jeg kom over en artikkel i  Dagblad. Tenk, alle har mulighet til benytte seg av Statskogs over 70 gratis hytter. Dette er enkle hytter eller koier, og en kan ikk...

Jentetur til Paris

27.07.2017 kl.08:06
Skrevet av Globetrotter
Hva er vel bedre enn en jentetur til Paris? Kanskje en jentetur til Paris inklusiv konsert med U2. Vi holder allerede p gli inn i det fjerde dgnet i Paris n, og etter ankomstdag og en me...

SLESPRUT ELLER HUNDEBSJ? MED BLGESPRUT SOM TOPPING

26.07.2017 kl.19:53
Skrevet av damerisinbestealder
VILLMARKENS DATTER  POCAHONTAS ALA SVALBARD   DET GJR NOE MED DEG NR DU M G 30-40 MINUTTER TIL "SENTRUM" OG REINSDYRA TUSLER P JORDET VEDSIDEN AV DEG. DET GJR NOE MED DEG N...

Lenge til neste flytur!

26.07.2017 kl.19:39
Skrevet av Fotokjerring
Etter en flytur som gikk over all forventning p vei til USA, fikk jeg igjen med mente p veien hjem. Det begynte strlende med bagasjeproblemer p flyplassen. For en gangs skyld hadde vi ikke med ...

La Seyne-sur-Mer

26.07.2017 kl.19:02
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi til den lille koselige franske byen La Seyne-sur-Mer i Provence. I flge cruiset sitt program er vi i dag i Toulon. Men Toulon ligger ca 30 minutt unna herfra med bt. For kom...

Har endelig ankommet Parga i Hellas!

26.07.2017 kl.10:03
Skrevet av linnhelens
Hei alle sammen!  Det har skjedd veldig mye de siste dagene og det har vrt litt kaos med bde hotell og leiebil. Det er et problem med transport i Kanali, da det hverken er omtrent busser ...

Dag: 7 Washington - New York

25.07.2017 kl.23:58
Skrevet av Idarossland
Her kjem enda eit innlegg i fr roadtripen vr i USA. 😊   D var vi endelig kome til lrdag 1.07 og klare for kjre nordover mot New York. Siste stoppestasjon fr vi ...

Mojitogjeng p tur til Tyrkia

25.07.2017 kl.19:10
Skrevet av voksenfrue
Welcome to the show.... Det hele begynte med at en av jentene ble 50 r.  Hun inviterte med seg venner p tur til Tyrkia. Det ble en kjempesuksess og derfor gjentatt r etter r. Noen av os...

NORGES EKTE KARDEMOMMEBY? SVALBARD!

25.07.2017 kl.17:13
Skrevet av damerisinbestealder
HEI ALLESAMMEN! JA DU SOM ER I DRLIG HUMR OGS!   I NATT KOM JEG HJEM FRA SVALBARD - FREDAG TIL MANDAG - PAKKETUR KR 2990,- MED FROKOST. VELG DEG UT TO - TRE AKTIVITETER, S BLIR DET RU...

reisehemmet og nymalt

25.07.2017 kl.15:50
Skrevet av madebygb
Det viser seg at dit jeg gjerne vil reise er det ikke et eneste reisebyr i landet som kan sende meg, med mindre jeg er en gruppe. Det er jeg ikke, noen kilo for mye, ja, men fortsatt ingen gruppe....

Solformrkelseskaos i USA

25.07.2017 kl.08:08
Skrevet av stavangerinmyheart
Den 21. august er dagen du har mulighet til skue den totale solformrkelsen i USA. Det er et 113 km belte tvers over landet hvor solformrkelsen blir total.  Sist gang en kunne oppleve solf...

yhopping i Hellas: Kefalonia

24.07.2017 kl.23:35
Skrevet av linnhelens
Da har vi ankommet den strste av de greske joniske yene, nemlig Kefalonia. Dette er vrt tredje stopp p utflukten vr, som vi foretok for noen dager siden. Vi har tidligere vrt innom yen ...

Sjette etappe Innsbruck - Firenze via Salzburg - Nattog

24.07.2017 kl.16:09
Skrevet av familieferiepaaskinner
    Onsdag 19.07. - torsdag 20.07. 2017 P denne togturen fikk vi med oss solnedgangen mellom Innsbruck og Salzburg og soloppgang nr vi nrmet oss Firenze. Vi tok, som du sikkert ...

Nytt pass - ikke bare bare.....

24.07.2017 kl.15:09
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Hper dere har hatt en fin dag s langt. Her hos meg er det ferie, og hva er ikke herligere enn bruke dagen p f nytt pass?  M sies at det er om lag 10 r siden sist, og mye ...

foto: skomakerstuen i Vestre Gausdal II

24.07.2017 kl.13:36
Skrevet av madebygb
Glemte et blomsterbilde i grsdagens: Av alt Egil Torin Nsheim lager var jeg aller mest begeistret for akvarellene hans, og srlig de med eventyr-tema. Min absolutte favoritt: Kunstneren...

Portofino, Italia

24.07.2017 kl.12:32
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Hei fra Portofino og den vakreste plass p jord! Vi kom hit klokken 07 i dag morges. Cruisebten har ankret opp ut ibukta her. Og vi blir fraktet i land i sm tenderbter og livbter. Dette va...

Vi har vrt ute p tur..

24.07.2017 kl.11:14
Skrevet av Lillja
Det ble en impulsiv tur med flere overraskelsesmomenter. Planen var bare f litt andre impulser enn det du gjr av sitte i sofaen.   Vi endte opp p mli! Der har vi begge vrt fr men ...

Del VI - Belize

23.07.2017 kl.19:39
Skrevet av Globetrotter
Neste tur sto plutselig for dra: Belize. Etter en grytidlig frokost og kaffe til vkne av (jeg hadde sikret meg en pose av Pompeyos kaffe som skulle bli med hjem), s pakket vi i bilen, tok fa...

Gladmaten i Stavanger

23.07.2017 kl.19:20
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger. Stavanger har de siste dagene vrt i fest stemning. rets Gladmat har gtt av stabelen. Hele fire dager til ende har byen hatt fest, og opptil 250 000 har tittet innom.  Gladma...

foto: skomakerstuen i Vestre Gausdal

23.07.2017 kl.16:20
Skrevet av madebygb
Hgt, hgt og enda hgere, rundt en sving, gjennom ei grind og opp en kneik ligger Galleri Skomakerstuen. Her holder kunstnerparet Ellen Sofie og Egil Torin Nsheim til, p et tun be...

Livorno, Italia

23.07.2017 kl.15:50
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag er vi p stoppet Firenze, Pisa i flge cruise programmet. Men det er jo ikke helt sant! Firenze ligger nemlig 100 minutt unna der vi faktisk er. For komme til Firenze, som ikke er en havneb...

Palm Trees & Views

23.07.2017 kl.13:18
Skrevet av moonwild

Odda by - inngangen til Hardanger

23.07.2017 kl.12:58
Skrevet av stavangerinmyheart
I uken som var hadde vi en tur til Odda. Vi var p Trolltunga, og da blir denne byen en naturlig overnattingsplass fr og etter turen.  Turen vr til Trolltunga kan du lese om  HER. Odda...

En av verdens beste strender: Porto Katsiki

23.07.2017 kl.11:33
Skrevet av linnhelens
Vi befinner oss p utflukt til de joniske yer. Vrt neste stopp er en av verdens beste strender, Porto Katsiki, srst p den greske yen Lefkas.  Del 1 av turen kan du lese her: yhopping i...

Kyoto Garden - London

23.07.2017 kl.09:54
Skrevet av kajaJeanette
Litt Londonspam i disse dager, men jeg har s mye bilder og s mye fortelle..  Jeg har jo nevnt fr p kontrastene i byen, og her kommer det et eksempel til. Kyoto Garden er en del av Holla...

Tilbake til Roma igjen

22.07.2017 kl.11:04
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
For mange r siden kastet jeg en mynt i den bermte fontenen Fontana di Trevi i Roma. Det sies iflge legender at man ved et besk br man kaste en mynt over skulderen i fontenen. Dette vil bringe ...

yhopping i Hellas: Lefkas

22.07.2017 kl.10:18
Skrevet av linnhelens
Vi bestilte utflukt med Apollo og var p yhopping p de greske joniske yene i forigrs. Vi var blandt annet innom Lefkas, Kefalonia og Ithaka. Vi ble hentet av utfluktsbussen kl tte om morgenen ...

A city with contrasts!

22.07.2017 kl.10:16
Skrevet av kajaJeanette
En by fylt med mennesker. Mennesker som skal forflytte seg dra A til B. Mlbevisste mennesker, hflige mennesker og noen mindre hflige mennesker, mennesker som skal innom puben for ta en l elle...

Prekestolen stenges for Tom Cruise og Mission Impossible

22.07.2017 kl.09:35
Skrevet av stavangerinmyheart
Tenk det dere. Hollywood har oppdaget Prekestolen. Det resulterer i at det har blitt skt om f spille inn Mission Impossible her, og Forsand Kommune har godtatt sknaden.  Innspillingen s...

Femte etappe Feldkirch - Innsbruck

21.07.2017 kl.23:41
Skrevet av familieferiepaaskinner
  Mandag 17.07 2017 Da var turen kommet til vr femte etappe og denne etappen valgte vi bestille selv utenom Interrailbillettene. Som jeg har skrevet tidligere s er Interrailbillettene gy...

Trolltunga - en fantastisk tur

21.07.2017 kl.19:49
Skrevet av stavangerinmyheart
P torsdag hadde vi en fantastisk tur til Trolltunga. Vi kunne vel ikke bedt om bedre vr, bl himmel, sol, sm vindpust og passe temperatur. Kan tippe at gradestokken l p rundt 20 grader. Troll...

Tilbake til Napoli

21.07.2017 kl.15:16
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi tilbake til Napoli for tredje gang .. eller var det vr fjerde gang her? Dette er den strste byen i Sr - Italia med over 1 million innbyggere! Nr vi har vrt her tidligere ha...

Vstkusten

21.07.2017 kl.10:24
Skrevet av a hint of
Da var vi hjemme fra Sverige, vi har hatt en uke p dette fine stedet - TanumStrand. Her har snupp og jeg leid hytte og kost oss masse. Siden det bare var oss to som skulle p ferie var det fi...

Jordskjelvet i Hellas

21.07.2017 kl.09:38
Skrevet av linnhelens
Hei Hei! Jeg vknet opp i dag til mange meldinger og anrop, hvor folk lurte p om vi var ok. Vi har det bra og er ikke rammet p noen mte! Kanali hvor vi befinner oss, er p vestsiden av He...

Herlig, men sliten morgen

21.07.2017 kl.08:58
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger. Tenk fredag allerede.   Sitter her med en god kopp kaffe og er i grunnen ganske s fornyd. Tenk Trolltunga besteget. Ikke s verst for gamlemor m jeg innrmme. Skal heller ...

Min frste tur til Nord-Norge

20.07.2017 kl.14:31
Skrevet av Lindasreiser
N har jeg vrt hjemme i Bergen i noen dager og kommet over skuffelsen over det kjipe vret vi hadde i Steigen. Det ble ikke noe topptur der ihvertfall. De to frste dagene vi hadde p Hinnya i L...

Marsaxlokk, Malta

20.07.2017 kl.10:52
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Vi har allerede konmet oss til Sicilia i Italia! Hadde en veldig rolig tur over hit som startet i gr kveld. Og klokken 07 i dag morges vknet vi opp i Italia! Helt utrolig kunne vkne opp p en ...

Skjermfri ferie? Er du GAL????

20.07.2017 kl.10:04
Skrevet av Myriams boble
Jeg ser at noen av dere anbefaler skjermfri ferie. At man slr av mobiler, data og andre duppedingser og isteden koser seg sammen. Snakker sammen. Leker sammen. Og jeg skjnner tanken og er enig i ...

Vandring til Kanali

20.07.2017 kl.07:11
Skrevet av linnhelens
Kalimra og god morgen! I gr vandret Eline og jeg til Kanali sentrum for finne minibanken. Ja minibanken, som i N. Siden det ikke gr busser her og jeg ikke har sett snurten av en taxi, mtte...

Et monster under vannflaten ...

19.07.2017 kl.20:18
Skrevet av Myriams boble
Jeg er i Sharm el-Sheik i Egypt. Det varme vannet omslutter kroppen min. Rundt meg er det stille. Alt jeg hrer er pusten min, jevne, rolige ndedrag. Jeg befinner meg i en ny verden. En verden ful...

Spennede Malta

19.07.2017 kl.16:15
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Vi ble vekket klokken 08 i dag morges av Roomservice som kom med (enorme mengder) frokost til terrassen p lugaren vr. Hadde glemt sette p vekkerklokke .. og der og da fltes det ogs ut som vi...

Vi har ftt nytt rom!

19.07.2017 kl.11:44
Skrevet av linnhelens
Jasso!  Vi har ftt nytt rom! Yeah! Rommet er strre, og har en fungerende aircondition. Det betyr at jeg har ftt sove i natt. Vannet kom tilbake i bde do og dusj i gr heldigvis....

Valetta, Malta

19.07.2017 kl.10:07
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Litt over klokken 06 i gr morges vknet jeg av en voldsom risting og et kjempehyt brak. S hrte jeg min eldste datter p 18 r rope med livredd stemme MAMMA! Og siden vi er p en cruisebt, lp ...

Klar for avreise....... Trolltunga next....

19.07.2017 kl.06:51
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger og god morgen. Ja n sitter vi her, og er nrmest klar for avreise. Tenk at det ser ut som vrgudene er med oss. Jeg kunne ikke vrt mer fornyd. I vres bestemte jeg og ei venninne ...

Fjerde etappe Basel - Feldkirch via Zrich og Liechtenstein.

18.07.2017 kl.18:20
Skrevet av familieferiepaaskinner
Sndag 16.07.2017 Beklager at det hoper seg litt opp med innlegg, men internettdekningen og mobildata er ikke alltid like bra der vi reiser.  Den fjerne etappen gikk fra Basel i Sveits til F...

Nr feil hode tar styringen ...

18.07.2017 kl.17:24
Skrevet av Myriams boble
Jeg liker menn og jeg omgs dem gjerne. Men allikevel. Altfor ofte synes jeg menn - som ellers virker smarte og oppegende og burde vite bedre, er stein, stokk dumme. Og de gangene involverer ofte ...

Srlandets vakreste sted?

18.07.2017 kl.12:00
Skrevet av mediakaos
Vi er virkelig i feriemodus om dagen, og tiden gr overhodet ikke til hverken sm, strikk eller hobby. Det gr til slappe av, ikke tenke p jobb og nyte masse godt besk! De siste dagene har vi h...

Frsteinntrykket av Preveza og Kanali

18.07.2017 kl.11:35
Skrevet av linnhelens
I gr ankom jeg og datteren min Hellas, nrmere bestemt Kanali mellom Preveza og Parga p Hellas vestkyst. Vi landet p Preveza flyplass, og etter en 20 minutters busstur med en rkjrende greker, ...

Tredje etappe Luxembourg - Basel via Mulhouse

18.07.2017 kl.11:19
Skrevet av familieferiepaaskinner
Lrdag 15.juli 2017 P den frste delen av den tredje etappen hadde vi de hittil beste plassene p toget! Da fikk vi sitte i 2 etg. hadde super utsikt over den frodige naturen. Store deler av tu...

Drmmer du om ha et fyr helt for deg selv?

17.07.2017 kl.20:50
Skrevet av Myriams boble
Jeg er glad i hjembyen min, Larvik, og vil derfor gjerne dele noen glimt av den med dere. I dag har jeg vrt en tur p Stavernsodden fyr, som ligger som en liten perle langs Stavernskysten. Fyret l...

Koffert-tips.

17.07.2017 kl.19:32
Skrevet av kajaJeanette
Tiden gr s uendelig fort, herregud hvor mange ganger har jeg sagt det p denne bloggen?? Dagen som vi har gleder oss til s lenge er plutselig rett rundt hjrnet. I natt kaster vi koffertene inn ...

Kotor i Montenegro

17.07.2017 kl.19:03
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Vi kom fram til Kotor i Montenegro sndag morgen. Var blitt lovet at vi skulle f en stille og rolig tur dit, men det tok ikke lang tid fr det begynte blse opp kraftig etter vi hadde seilt fra ...

Vte morgener og late dager

17.07.2017 kl.06:15
Skrevet av Fotokjerring
Late feriedager nytes alts fortsatt, og skriving nedprioriteres og erstattes av fullstendig slaraffenliv. Vi har kommet inn i en slags rutine der jeg hver morgen er frst oppe og ute i bassenget. ...

Elephant bedroom camp Samburu

16.07.2017 kl.22:29
Skrevet av Henriette
Elephant bedroom camp i Samburu er den perfekte lodgen om du vil komme nr dyrene. Vi var der i to netter fra 28.06. - 30.06.  Vi ble hentet av vr guide og sjfr i Nai...

Marokko, en reise til tusen og en natt, del 5 - Landsbygda og fakta

16.07.2017 kl.22:00
Skrevet av Myriams boble
Dette er det femte og siste billedbrevet om Marokko. Du vinner de fire andre ved flge lenkene nederst i innlegget. MAROKKO er allikevel langt mer enn trange markedsgater og imponeren...

Video- Vr tur til Danmark

16.07.2017 kl.19:37
Skrevet av kajaJeanette
Som dere kanskje har ftt med dere s har vi vrt p ferie i Danmark denne sommeren. N som vi er hjemme tenkte jeg sette sammen en liten film til dere. den bestr av bilder og filmer fra min sto...

Dag 6: Museumsdag i Washington

16.07.2017 kl.12:58
Skrevet av Idarossland
Hei ja! Eg henger nok litt p etterskudd med oppdatering i fr USA, men det er s deilig vre heime igjen at alt som heiter blogg og pc ikkje har blitt prioritert 😊  Her kj...

En elefant med ereksjon dela bryllupsreisen min ...

16.07.2017 kl.11:06
Skrevet av Myriams boble
I et tidligere innlegg skrev jeg om sutrete turister som heller burde holde seg hjemme, dersom de ikke tler varme. Vel, det er visst ikke bare de som kanskje heller burde holde seg hjemme i vante ...

Neste stopp Kotor, Montenegro

16.07.2017 kl.00:43
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
N er vi p vei til Kotor, Montenegro etter (nesten) 2 flotte dager her i Dubronovik, Kroatia. Det er ikke langt fra Kroatia og til Montenegro. Skal vre framme allerede klokken 07 i morgen tidlig!...

Frste og andre etappe Trondheim - Hamburg via Oslo og Hamburg - Luxembourg via Koblenz og Trier

15.07.2017 kl.16:25
Skrevet av familieferiepaaskinner
Onsdag 12.juli 2017 Frste etappe gikk fra et grtt og regnfult trndelag til Hamburg via Oslo. Vi "jukset" litt med interrailreisen ettersom vi tok fly den frste biten. Dette for komme os...

Dubronovik

15.07.2017 kl.13:08
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I gr klokken 14 ankret vi opp i Dubronovik i Kroatia. Dette er en plass jeg alltid har hatt lyst beske, s var veldig spent p om denne plassen levde opp til alle forventningene jeg hadde p fo...

Det er ikke turistene det er synd p i varmen!

15.07.2017 kl.12:26
Skrevet av Myriams boble
Jeg har vrt i Madrid i noen dager, og innrmmer at det var litt i heteste laget, det er i hvert fall ny rekord for meg personlig. Spass at jeg mtte skaffe meg bildebevis: Men selv om jeg gi...

Tips: Luksus p Santorini til en "billig penge"

15.07.2017 kl.10:55
Skrevet av stavangerinmyheart
Jeg har skrevet en del innlegg om ferien min p Santorini, og som jeg har nevnt hadde jeg litt gresk idyll og litt luksus. Tenkte jeg ville tipse dere om hvordan jeg greide f luksus for en bill...

Jettegryta p Sild - et naturfenomen til begeistring

14.07.2017 kl.13:56
Skrevet av pandorasreise
Vil du prve svabergets eget badeland lokker jettegryta p Sild, kun en kort tur fra Risr.  Med sine 6 meter i diameter og 5-6 meters dypde er jettegryta en av Nord Europas st...

Neste stopp Dubronovik

14.07.2017 kl.13:48
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Etter snart 1 dgn p havet nrmer vi oss Dubronovik i Kroataia og land igjen. Vi hadde litt rff sj fra i gr kveld til i dag morges. Bde mye vind og mye blger. Og vi som ikke har vrt ute p d...

I midnattssolens rike, liksom

14.07.2017 kl.12:30
Skrevet av Lindasreiser
Jeg har i mange r hatt lyst til reise nordover i landet vrt. Jeg har ikke vrt lengre nord enn lesund fr n.P mandag tok jeg fly til Bod rett etter jobb. Der traff jeg en venninne og vi kj...

Min egen strand p Randaberg......

14.07.2017 kl.07:18
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei og god morgen. I gr var vi p en liten tur her i distriktet hvor jeg bor. Turen startet vi fra Viste Strandhotell (jeg har et innlegg om hotellet HER og HER) som ligger i Randaberg Kommu...

Dagen oppsummert i et bilde

14.07.2017 kl.01:04
Skrevet av Fotokjerring
En helt typisk sommerdag i Texas der alts, med brennende sol og en helt spinnvill heat index. Vi har brukt dagen p kjpesenter med aircondition.. #sommer #ferie #reise #dallas #texas #sol #...

Jeg vet at selvskryt stinker, men ...

13.07.2017 kl.09:22
Skrevet av Myriams boble
Jeg vet at selvskryt stinker, men noen ganger blir jeg s glad at det ikke er lett la vre. Og p den annen side, selvskryt kan man i hvert fall stole p, den kommer jo som regel fra hjertet ;-) ...

Livet p Guidecca

13.07.2017 kl.07:59
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Nr vi bestemte oss for stoppe i Venezia igjen fr et cruise tenkte vi at det sikkert holdt med 2 dager. Men n som disse to dagene straks er over, fles det s utrolig srgmodig forlate denne ...

Svmmebasseng p taket

13.07.2017 kl.00:51
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Venezia blir vanvittig varmt og klamt om sommeren! Det er snn at klrna klistrer seg fast p kroppen nr man tar seg en tur ut. Og fuktigheten gjr at man fort fler at man befinner seg i en tropi...

Hilton i Venezia

12.07.2017 kl.23:47
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Gjett om vi er glad for at vi booket Hilton hotellet i Venezia! Vi var usikre p om det var rett valg siden dette ikke ligger midt i sentrum av Venezia, men p den lille ya Guidecca. Men etter h...

Sandvolleyball i Hafrsfjord

12.07.2017 kl.17:21
Skrevet av stavangerinmyheart
Tenkte jeg ville vise dere hva Stavanger Kommune har gitt bydelen min, kun et steinkast fra der jeg bor. De har holdt p grave en liten stund, uten at jeg helt har visst hva de har drevet med. D...

Tilbake til Venezia

11.07.2017 kl.21:41
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Reisen i dag startet veldig veldig tidlig! Klokken 02 i natt begynte vi gjre oss klare til rekke flybussen som skulle g litt over klokken 03. Vi valgte aldri legge oss, fordi vi var redd fo...

NESTE JENTETUR GR TIL...

11.07.2017 kl.10:23
Skrevet av xplor
Innlegg i samarbeid med Blogg.no ..Playa del Carmen, Mexico! N har jeg vrt i Mexico spass lenge, og spass mange ganger, at jeg nesten vil kalle meg selv en liten feriespesialist! I ...

Frodiths utfordring, DAG 5 - SOL

11.07.2017 kl.07:33
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger. Da har vi kommet til dag nr. 5 i Frodiths sommerutfordring til oss. I dag er oppgaven SOL. Lurer du p hva hun har p gang, og hva vi holder p med? Kanskje har du lyst til vre m...

Uken som har gtt - late dager i Dallas

10.07.2017 kl.00:22
Skrevet av Fotokjerring
N har det gtt en uke siden vi ankom Dallas, og her har vi gtt fullstendig i feriemodus. En slags hjemmeferie. Vi har late morgener og formiddager i bassenget, noe som er helt greit med 30 grader...

ha sex med dukker som ligner p barn - br det vre ulovlig?

09.07.2017 kl.21:02
Skrevet av Myriams boble
Jeg leser i VG at den frste mannen n er siktet for ha kjpt barnesexdukke. Men nr jeg klikker meg inn s ser jeg at han er siktet for mye annet ogs, smugfilming og forsk p seksuell kontakt ...

"Trollpikken" er aktiv n ......

09.07.2017 kl.09:05
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei og god morgen fininger. Kaffen er som vanlig i koppen, og jeg sitter her og tenker litt over egentlig det ene og det andre. Her i sr/vest har vi de siste ukene hatt en  sak som har skap...

Hamresanden

08.07.2017 kl.22:03
Skrevet av CINDY Z.
Vi bestemte oss for dra til Hamresanden strand i dag. Her har vi ikke vrt fr, men vi har hrt mye om hvor flott dette stedet er. P veien dit kjrte vi forbi en campingplass (Hamresanden C...

Danmark!

08.07.2017 kl.21:33
Skrevet av kajaJeanette
S var vi fremme i Danmark. En lang natt med mange timer kjring og veldig lite svn p oss voksne, men sannelig var det verdt det, for n er vi her. Vi har vrt superheldige med vret idag, vi ble...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger p forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.