Magasin

juli 2017

Frister et klosterophold i Italia? Kanskje med et kurs "på kjøpet?"

31.07.2017 kl.22:10
Skrevet av Myriams boble
  Stadig flere reiseselskaper tilbyr kombinasjonsreiser, d.v.s. reiser med innhold. Du kan for eksempel sykle mellom vingårdene i Frankrike og Italia, danse magedans eller gå på fotokurs i ...

Reisereporter for KLM i 90 dager?

31.07.2017 kl.15:54
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Håper dere har hatt en fin dag. Her i Stavanger land har det så og si regnet hele dagen, så det er ikke mye til sommer å skimte. Men vi håper jo at det er gjemt noen fine sommerdager til...

Jeg ble vekt av jordskjelv i dag!

31.07.2017 kl.13:47
Skrevet av linnhelens
Altså..dette er det sykeste! I dag kjente jeg kraftig risting i senga, så kraftig at jeg våknet, reiste meg opp i senga og tenkte: "Jordskjelv"! Jeg kjente jeg fikk litt panikk og tenkte på å ta m...

Venter på Norwegian!

31.07.2017 kl.10:09
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Denne lille jenta har vært: 18 dager på havet, innom 7 land og totalt 16 ulike byer og stopp de siste 21 dagene!🌴🛳🌴Nå venter den vesle globetrotteren veldig på at Norwegian ...

BILDENE FRA LONDON

30.07.2017 kl.22:29
Skrevet av tildemah
Jeg har hatt en veldig vellykket dag i London med museumsbesøk, god mat og Camden market. Jeg blir vanligvis veldig rastløs på museum, men dette var noe for meg. Her var det fokus på design, form o...

Tilbake til Palma, Mallorca

30.07.2017 kl.19:54
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi til stopp nummer 13: Palma i Mallorca. Jeg er litt lei meg for at i forlot Formentera og Ibiza klokken 03 i natt. Men det var også hyggelig å komme tilbake igjen til Palma og Ma...

Mitt lille paradis

30.07.2017 kl.15:33
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I går kom vi tilbake igjen til Ibiza. Og jeg har vist i lang tid at jeg da måtte benytte muligheten til også å dra over igjen til Formentera. Dette er en øy som har veldig fine strender. Øya befinn...

THIS JULY

30.07.2017 kl.12:42
Skrevet av elisekri
Heihei! Som dere kanskje har merka, har jeg tatt meg en liten pause nå i juli! Jeg har rett og slett valgt å være tilstede, og ikke være opptatt av å ha med kameraet overalt! Heldigvis har jeg tele...

Tilbake på min favorittplass!

30.07.2017 kl.10:39
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I går morges kom vi tilbake til Ibiza for 4 gang! Selv om vi har vært her mange ganger før var dette et av stoppene jeg likevel gledet meg mest til å komme tilbake til. Det er et eller annet spesie...

advarsel:

30.07.2017 kl.08:07
Skrevet av madebygb
For deg som ikke har spist frokost enda, dette kan bli sterk kost (...). Anbefaler minst en kopp kaffe før dette innlegget inntas. Og dersom du blir brydd, trøst deg med at det er mye verre for meg...

Au revoir, Paris!

30.07.2017 kl.00:05
Skrevet av Globetrotter
Nå er vi snart klar for hjemreise. 6 døgn på storbyferie er på grensa til ett døgn eller to for mye, både for såre føtter og kredittkortet.  Dag nummer tre gjorde vi unna to turista...

Tananger Indre Havn - Rogaland

29.07.2017 kl.19:00
Skrevet av stavangerinmyheart
I dag har det vært en litt grå og trist dag. Det har stort sett vært regnbyger hele dagen, men nå på ettermiddagen har vi fått litt sol. Så været er veldig skiftende. Jeg har allikevel vært en lite...

Roadtrip i USA - med barn

29.07.2017 kl.10:12
Skrevet av Fotokjerring
Vi begynner etterhvert å få god erfaring i å reise på roadtrip i USA med barn. Stort sett har vi holdt oss i Texas, en stat med store avstander. Er ikke gjort på en dag å kjøre gjennom der. I år to...

Siste kvelden ved Gardasjøen!

28.07.2017 kl.21:23

På vei Ibiza

28.07.2017 kl.16:20
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Akkurat nå er vi ute på Middelhavet på vei til Ibiza, og det har vi vært siden i går kveld. Men før vi kom så langt måtte vi faktisk snu og dra tilbake til Sete i Frankrike pga en nødsituasjon og l...

THROWBACK

28.07.2017 kl.10:00
Skrevet av xplor
Throwbacks to the most amazing adventure ever! <3 Minnene varer evig! Heldigvis. For for hver dag som går blir det litt og litt mer normalt å være hjemme i Norge igjen, og eventyret vi akkurat ...

Sjuende etappe. Pisa - Desenzano via Milano

27.07.2017 kl.17:33
Skrevet av familieferiepaaskinner
  Lørdag 22.07 2017 På denne etappen, hvor vi brukte siste reise på interrailbilletten, kom de høye fjellene lengre og lengre unna oss og sjøen kom nærmere. Ikke så lenge etter avgang fra Pi...

Sete, Frankrike

27.07.2017 kl.16:06
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi til Sete i Frankrike. Dette er et helt ukjent stopp for oss. Vi hadde ikke engang hørt om denne byen og plassen før vi så at vi skulle dit. Mens vi var på vei hit fikk vi litt m...

MISC NORWAY PICS

27.07.2017 kl.15:57
Skrevet av Sienna
Nå er det tid for avreise til England igjen. Vi skal ha med fetteren min, Kristian, som er 10 år snart, og det første runde tallet feires med utenlandsreise på egenhånd! Ingenting passer bedre enn ...

Gratis hytteferier for alle i Norge.....

27.07.2017 kl.08:21
Skrevet av stavangerinmyheart
Ja du hørte faktisk riktig. Jeg kom over en artikkel i  Dagblad. Tenk, alle har mulighet til å benytte seg av Statskogs over 70 gratis hytter. Dette er enkle hytter eller koier, og en kan ikk...

Jentetur til Paris

27.07.2017 kl.08:06
Skrevet av Globetrotter
Hva er vel bedre enn en jentetur til Paris? Kanskje en jentetur til Paris inklusiv konsert med U2. Vi holder allerede på å gli inn i det fjerde døgnet i Paris nå, og etter ankomstdag og en me...

SØLESPRUT ELLER HUNDEBÆSJ? MED BØLGESPRUT SOM TOPPING

26.07.2017 kl.19:53
Skrevet av damerisinbestealder
VILLMARKENS DATTER  POCAHONTAS ALA SVALBARD   DET GJØR NOE MED DEG NÅR DU MÅ GÅ 30-40 MINUTTER TIL "SENTRUM" OG REINSDYRA TUSLER PÅ JORDET VEDSIDEN AV DEG. DET GJØR NOE MED DEG N...

Lenge til neste flytur!

26.07.2017 kl.19:39
Skrevet av Fotokjerring
Etter en flytur som gikk over all forventning på vei til USA, fikk jeg igjen med mente på veien hjem. Det begynte strålende med bagasjeproblemer på flyplassen. For en gangs skyld hadde vi ikke med ...

La Seyne-sur-Mer

26.07.2017 kl.19:02
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi til den lille koselige franske byen La Seyne-sur-Mer i Provence. I følge cruiset sitt program er vi i dag i Toulon. Men Toulon ligger ca 30 minutt unna herfra med båt. For å kom...

Har endelig ankommet Parga i Hellas!

26.07.2017 kl.10:03
Skrevet av linnhelens
Hei alle sammen!  Det har skjedd veldig mye de siste dagene og det har vært litt kaos med både hotell og leiebil. Det er et problem med transport i Kanali, da det hverken er omtrent busser ...

Dag: 7 Washington - New York

25.07.2017 kl.23:58
Skrevet av Idarossland
Her kjem enda eit innlegg i frå roadtripen vår i USA. 😊   Då var vi endelig kome til lørdag 1.07 og klare for å kjøre nordover mot New York. Siste stoppestasjon før vi ...

Mojitogjeng på tur til Tyrkia

25.07.2017 kl.19:10
Skrevet av voksenfrue
Welcome to the show.... Det hele begynte med at en av jentene ble 50 år.  Hun inviterte med seg venner på tur til Tyrkia. Det ble en kjempesuksess og derfor gjentatt år etter år. Noen av os...

NORGES EKTE KARDEMOMMEBY? SVALBARD!

25.07.2017 kl.17:13
Skrevet av damerisinbestealder
HEI ALLESAMMEN! JA DU SOM ER I DÅRLIG HUMØR OGSÅ!   I NATT KOM JEG HJEM FRA SVALBARD - FREDAG TIL MANDAG - PAKKETUR KR 2990,- MED FROKOST. VELG DEG UT TO - TRE AKTIVITETER, SÅ BLIR DET RU...

reisehemmet og nymalt

25.07.2017 kl.15:50
Skrevet av madebygb
Det viser seg at dit jeg gjerne vil reise er det ikke et eneste reisebyrå i landet som kan sende meg, med mindre jeg er en gruppe. Det er jeg ikke, noen kilo for mye, ja, men fortsatt ingen gruppe....

Solformørkelseskaos i USA

25.07.2017 kl.08:08
Skrevet av stavangerinmyheart
Den 21. august er dagen du har mulighet til å skue den totale solformørkelsen i USA. Det er et 113 km belte tvers over landet hvor solformørkelsen blir total.  Sist gang en kunne oppleve solf...

Øyhopping i Hellas: Kefalonia

24.07.2017 kl.23:35
Skrevet av linnhelens
Da har vi ankommet den største av de greske joniske øyene, nemlig Kefalonia. Dette er vårt tredje stopp på utflukten vår, som vi foretok for noen dager siden. Vi har tidligere vært innom øyen ...

Sol og varmt i Trondheim :)

24.07.2017 kl.22:42
Skrevet av Karimaritas blogg
Det ble en liten tur til Trondheim på hotell til i morgen. Har vært veldig fint og varmt her i dag, og det var fint å sitte ute i baren på hotellet å se utover Trondheim med litt alkoholfri drink ...

Sjette etappe Innsbruck - Firenze via Salzburg - Nattog

24.07.2017 kl.16:09
Skrevet av familieferiepaaskinner
    Onsdag 19.07. - torsdag 20.07. 2017 På denne togturen fikk vi med oss solnedgangen mellom Innsbruck og Salzburg og soloppgang når vi nærmet oss Firenze. Vi tok, som du sikkert ...

Nytt pass - ikke bare bare.....

24.07.2017 kl.15:09
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Håper dere har hatt en fin dag så langt. Her hos meg er det ferie, og hva er ikke herligere enn å bruke dagen på å få nytt pass?  Må sies at det er om lag 10 år siden sist, og mye ...

foto: skomakerstuen i Vestre Gausdal II

24.07.2017 kl.13:36
Skrevet av madebygb
Glemte et blomsterbilde i gårsdagens: Av alt Egil Torin Næsheim lager var jeg aller mest begeistret for akvarellene hans, og særlig de med eventyr-tema. Min absolutte favoritt: Kunstneren...

Portofino, Italia

24.07.2017 kl.12:32
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Hei fra Portofino og den vakreste plass på jord! Vi kom hit klokken 07 i dag morges. Cruisebåten har ankret opp ut ibukta her. Og vi blir fraktet i land i små tenderbåter og livbåter. Dette va...

Vi har vært ute på tur..

24.07.2017 kl.11:14
Skrevet av Lillja
Det ble en impulsiv tur med flere overraskelsesmomenter. Planen var bare å få litt andre impulser enn det du gjør av å sitte i sofaen.   Vi endte opp på Åmli! Der har vi begge vært før men ...

Del VI - Belize

23.07.2017 kl.19:39
Skrevet av Globetrotter
Neste tur sto plutselig for døra: Belize. Etter en grytidlig frokost og kaffe til å våkne av (jeg hadde sikret meg en pose av Pompeyos kaffe som skulle bli med hjem), så pakket vi i bilen, tok fa...

Gladmaten i Stavanger

23.07.2017 kl.19:20
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger. Stavanger har de siste dagene vært i fest stemning. Årets Gladmat har gått av stabelen. Hele fire dager til ende har byen hatt fest, og opptil 250 000 har tittet innom.  Gladma...

foto: skomakerstuen i Vestre Gausdal

23.07.2017 kl.16:20
Skrevet av madebygb
Høgt, høgt og enda høgere, rundt en sving, gjennom ei grind og opp en kneik ligger Galleri Skomakerstuen. Her holder kunstnerparet Ellen Sofie og Egil Torin Næsheim til, på et tun be...

Livorno, Italia

23.07.2017 kl.15:50
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag er vi på stoppet Firenze, Pisa i følge cruise programmet. Men det er jo ikke helt sant! Firenze ligger nemlig 100 minutt unna der vi faktisk er. For å komme til Firenze, som ikke er en havneb...

Palm Trees & Views

23.07.2017 kl.13:18
Skrevet av moonwild

Odda by - inngangen til Hardanger

23.07.2017 kl.12:58
Skrevet av stavangerinmyheart
I uken som var hadde vi en tur til Odda. Vi var på Trolltunga, og da blir denne byen en naturlig overnattingsplass før og etter turen.  Turen vår til Trolltunga kan du lese om  HER. Odda...

En av verdens beste strender: Porto Katsiki

23.07.2017 kl.11:33
Skrevet av linnhelens
Vi befinner oss på utflukt til de joniske øyer. Vårt neste stopp er en av verdens beste strender, Porto Katsiki, sørøst på den greske øyen Lefkas.  Del 1 av turen kan du lese her: Øyhopping i...

Kyoto Garden - London

23.07.2017 kl.09:54
Skrevet av kajaJeanette
Litt Londonspam i disse dager, men jeg har så mye bilder og så mye å fortelle..  Jeg har jo nevnt før på kontrastene i byen, og her kommer det et eksempel til. Kyoto Garden er en del av Holla...

Tilbake til Roma igjen

22.07.2017 kl.11:04
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
For mange år siden kastet jeg en mynt i den berømte fontenen Fontana di Trevi i Roma. Det sies ifølge legender at man ved et besøk bør man kaste en mynt over skulderen i fontenen. Dette vil bringe ...

Øyhopping i Hellas: Lefkas

22.07.2017 kl.10:18
Skrevet av linnhelens
Vi bestilte utflukt med Apollo og var på øyhopping på de greske joniske øyene i forigårs. Vi var blandt annet innom Lefkas, Kefalonia og Ithaka. Vi ble hentet av utfluktsbussen kl åtte om morgenen ...

A city with contrasts!

22.07.2017 kl.10:16
Skrevet av kajaJeanette
En by fylt med mennesker. Mennesker som skal forflytte seg dra A til B. Målbevisste mennesker, høflige mennesker og noen mindre høflige mennesker, mennesker som skal innom puben for å ta en øl elle...

Prekestolen stenges for Tom Cruise og Mission Impossible

22.07.2017 kl.09:35
Skrevet av stavangerinmyheart
Tenk det dere. Hollywood har oppdaget Prekestolen. Det resulterer i at det har blitt søkt om å få spille inn Mission Impossible her, og Forsand Kommune har godtatt søknaden.  Innspillingen s...

Det føles veldig bra!

22.07.2017 kl.00:31
Skrevet av Karimaritas blogg
Det føles veldig bra å ha flyttet til nytt hus og fått bokstavelig talt ryddet opp i overflødig materielle ting, men også det å få ryddet opp i en ulevelig situasjon angående huset der vi bodde, fø...

Femte etappe Feldkirch - Innsbruck

21.07.2017 kl.23:41
Skrevet av familieferiepaaskinner
  Mandag 17.07 2017 Da var turen kommet til vår femte etappe og denne etappen valgte vi å bestille selv utenom Interrailbillettene. Som jeg har skrevet tidligere så er Interrailbillettene gy...

Trolltunga - en fantastisk tur

21.07.2017 kl.19:49
Skrevet av stavangerinmyheart
På torsdag hadde vi en fantastisk tur til Trolltunga. Vi kunne vel ikke bedt om bedre vær, blå himmel, sol, små vindpust og passe temperatur. Kan tippe at gradestokken lå på rundt 20 grader. Troll...

Tilbake til Napoli

21.07.2017 kl.15:16
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag morges kom vi tilbake til Napoli for tredje gang .. eller var det vår fjerde gang her? Dette er den største byen i Sør - Italia med over 1 million innbyggere! Når vi har vært her tidligere ha...

Västkusten

21.07.2017 kl.10:24
Skrevet av a hint of
Da var vi hjemme fra Sverige, vi har hatt en uke på dette fine stedet - TanumStrand. Her har snupp og jeg leid hytte og kost oss masse. Siden det bare var oss to som skulle på ferie var det fi...

Jordskjelvet i Hellas

21.07.2017 kl.09:38
Skrevet av linnhelens
Hei Hei! Jeg våknet opp i dag til mange meldinger og anrop, hvor folk lurte på om vi var ok. Vi har det bra og er ikke rammet på noen måte! Kanali hvor vi befinner oss, er på vestsiden av He...

Herlig, men sliten morgen

21.07.2017 kl.08:58
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger. Tenk fredag allerede.   Sitter her med en god kopp kaffe og er i grunnen ganske så fornøyd. Tenk Trolltunga besteget. Ikke så verst for gamlemor må jeg innrømme. Skal heller ...

Min første tur til Nord-Norge

20.07.2017 kl.14:31
Skrevet av Lindasreiser
Nå har jeg vært hjemme i Bergen i noen dager og kommet over skuffelsen over det kjipe været vi hadde i Steigen. Det ble ikke noe topptur der ihvertfall. De to første dagene vi hadde på Hinnøya i Lø...

Marsaxlokk, Malta

20.07.2017 kl.10:52
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Vi har allerede konmet oss til Sicilia i Italia! Hadde en veldig rolig tur over hit som startet i går kveld. Og klokken 07 i dag morges våknet vi opp i Italia! Helt utrolig å kunne våkne opp på en ...

Skjermfri ferie? Er du GAL????

20.07.2017 kl.10:04
Skrevet av Myriams boble
Jeg ser at noen av dere anbefaler skjermfri ferie. At man slår av mobiler, data og andre duppedingser og isteden koser seg sammen. Snakker sammen. Leker sammen. Og jeg skjønner tanken og er enig i ...

Vandring til Kanali

20.07.2017 kl.07:11
Skrevet av linnhelens
Kaliméra og god morgen! I går vandret Eline og jeg til Kanali sentrum for å finne minibanken. Ja minibanken, som i ÉN. Siden det ikke går busser her og jeg ikke har sett snurten av en taxi, måtte...

Et monster under vannflaten ...

19.07.2017 kl.20:18
Skrevet av Myriams boble
Jeg er i Sharm el-Sheik i Egypt. Det varme vannet omslutter kroppen min. Rundt meg er det stille. Alt jeg hører er pusten min, jevne, rolige åndedrag. Jeg befinner meg i en ny verden. En verden ful...

Spennede Malta

19.07.2017 kl.16:15
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Vi ble vekket klokken 08 i dag morges av Roomservice som kom med (enorme mengder) frokost til terrassen på lugaren vår. Hadde glemt å sette på vekkerklokke .. og der og da føltes det også ut som vi...

Vi har fått nytt rom!

19.07.2017 kl.11:44
Skrevet av linnhelens
Jasso!  Vi har fått nytt rom! Yeah! Rommet er større, og har en fungerende aircondition. Det betyr at jeg har fått sove i natt. Vannet kom tilbake i både do og dusj i går heldigvis....

Valetta, Malta

19.07.2017 kl.10:07
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Litt over klokken 06 i går morges våknet jeg av en voldsom risting og et kjempehøyt brak. Så hørte jeg min eldste datter på 18 år rope med livredd stemme MAMMA! Og siden vi er på en cruisebåt, løp ...

Klar for avreise....... Trolltunga next....

19.07.2017 kl.06:51
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger og god morgen. Ja nå sitter vi her, og er nærmest klar for avreise. Tenk at det ser ut som værgudene er med oss. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd. I våres bestemte jeg og ei venninne ...

Fjerde etappe Basel - Feldkirch via Zürich og Liechtenstein.

18.07.2017 kl.18:20
Skrevet av familieferiepaaskinner
Søndag 16.07.2017 Beklager at det hoper seg litt opp med innlegg, men internettdekningen og mobildata er ikke alltid like bra der vi reiser.  Den fjerne etappen gikk fra Basel i Sveits til F...

Når feil hode tar styringen ...

18.07.2017 kl.17:24
Skrevet av Myriams boble
Jeg liker menn og jeg omgås dem gjerne. Men allikevel. Altfor ofte synes jeg menn - som ellers virker smarte og oppegående og burde vite bedre, er stein, stokk dumme. Og de gangene involverer ofte ...

Sørlandets vakreste sted?

18.07.2017 kl.12:00
Skrevet av mediakaos
Vi er virkelig i feriemodus om dagen, og tiden går overhodet ikke til hverken søm, strikk eller hobby. Det går til å slappe av, ikke tenke på jobb og nyte masse godt besøk! De siste dagene har vi h...

Førsteinntrykket av Preveza og Kanali

18.07.2017 kl.11:35
Skrevet av linnhelens
I går ankom jeg og datteren min Hellas, nærmere bestemt Kanali mellom Preveza og Parga på Hellas vestkyst. Vi landet på Preveza flyplass, og etter en 20 minutters busstur med en råkjørende greker, ...

Tredje etappe Luxembourg - Basel via Mulhouse

18.07.2017 kl.11:19
Skrevet av familieferiepaaskinner
Lørdag 15.juli 2017 På den første delen av den tredje etappen hadde vi de hittil beste plassene på toget! Da fikk vi sitte i 2 etg. å hadde super utsikt over den frodige naturen. Store deler av tu...

Drømmer du om å ha et fyr helt for deg selv?

17.07.2017 kl.20:50
Skrevet av Myriams boble
Jeg er glad i hjembyen min, Larvik, og vil derfor gjerne dele noen glimt av den med dere. I dag har jeg vært en tur på Stavernsodden fyr, som ligger som en liten perle langs Stavernskysten. Fyret l...

Koffert-tips.

17.07.2017 kl.19:32
Skrevet av kajaJeanette
Tiden går så uendelig fort, herregud hvor mange ganger har jeg sagt det på denne bloggen?? Dagen som vi har gleder oss til så lenge er plutselig rett rundt hjørnet. I natt kaster vi koffertene inn ...

Kotor i Montenegro

17.07.2017 kl.19:03
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Vi kom fram til Kotor i Montenegro søndag morgen. Var blitt lovet at vi skulle få en stille og rolig tur dit, men det tok ikke lang tid før det begynte å blåse opp kraftig etter vi hadde seilt fra ...

Våte morgener og late dager

17.07.2017 kl.06:15
Skrevet av Fotokjerring
Late feriedager nytes altså fortsatt, og skriving nedprioriteres og erstattes av fullstendig slaraffenliv. Vi har kommet inn i en slags rutine der jeg hver morgen er først oppe og ute i bassenget. ...

Elephant bedroom camp Samburu

16.07.2017 kl.22:29
Skrevet av Henriette
Elephant bedroom camp i Samburu er den perfekte lodgen om du vil komme nær dyrene. Vi var der i to netter fra 28.06. - 30.06.  Vi ble hentet av vår guide og sjåfør i Nai...

Marokko, en reise til tusen og en natt, del 5 - Landsbygda og fakta

16.07.2017 kl.22:00
Skrevet av Myriams boble
Dette er det femte og siste billedbrevet om Marokko. Du vinner de fire andre ved å følge lenkene nederst i innlegget. MAROKKO er allikevel langt mer enn trange markedsgater og imponeren...

Video- Vår tur til Danmark

16.07.2017 kl.19:37
Skrevet av kajaJeanette
Som dere kanskje har fått med dere så har vi vært på ferie i Danmark denne sommeren. Nå som vi er hjemme tenkte jeg å sette sammen en liten film til dere. den består av bilder og filmer fra min sto...

Dag 6: Museumsdag i Washington

16.07.2017 kl.12:58
Skrevet av Idarossland
Hei ja! Eg henger nok litt på etterskudd med oppdatering i frå USA, men det er så deilig å være heime igjen at alt som heiter blogg og pc ikkje har blitt prioritert 😊  Her kj...

En elefant med ereksjon ødela bryllupsreisen min ...

16.07.2017 kl.11:06
Skrevet av Myriams boble
I et tidligere innlegg skrev jeg om sutrete turister som heller burde holde seg hjemme, dersom de ikke tåler varme. Vel, det er visst ikke bare de som kanskje heller burde holde seg hjemme i vante ...

Neste stopp Kotor, Montenegro

16.07.2017 kl.00:43
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Nå er vi på vei til Kotor, Montenegro etter (nesten) 2 flotte dager her i Dubronovik, Kroatia. Det er ikke langt fra Kroatia og til Montenegro. Skal være framme allerede klokken 07 i morgen tidlig!...

Første og andre etappe Trondheim - Hamburg via Oslo og Hamburg - Luxembourg via Koblenz og Trier

15.07.2017 kl.16:25
Skrevet av familieferiepaaskinner
Onsdag 12.juli 2017 Første etappe gikk fra et grått og regnfult trøndelag til Hamburg via Oslo. Vi "jukset" litt med interrailreisen ettersom vi tok fly den første biten. Dette for å komme os...

Dubronovik

15.07.2017 kl.13:08
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I går klokken 14 ankret vi opp i Dubronovik i Kroatia. Dette er en plass jeg alltid har hatt lyst å besøke, så var veldig spent på om denne plassen levde opp til alle forventningene jeg hadde på fo...

Det er ikke turistene det er synd på i varmen!

15.07.2017 kl.12:26
Skrevet av Myriams boble
Jeg har vært i Madrid i noen dager, og innrømmer at det var litt i heteste laget, det er i hvert fall ny rekord for meg personlig. Såpass at jeg måtte skaffe meg bildebevis: Men selv om jeg gi...

Tips: Luksus på Santorini til en "billig penge"

15.07.2017 kl.10:55
Skrevet av stavangerinmyheart
Jeg har skrevet en del innlegg om ferien min på Santorini, og som jeg har nevnt hadde jeg litt gresk idyll og litt luksus. Tenkte jeg ville tipse dere om hvordan jeg greide å få luksus for en bill...

Jettegryta på Sild - et naturfenomen til begeistring

14.07.2017 kl.13:56
Skrevet av pandorasreise
Vil du prøve svabergets eget badeland lokker jettegryta på Sild, kun en kort tur fra Risør.  Med sine 6 meter i diameter og 5-6 meters dypde er jettegryta en av Nord Europas st...

Neste stopp Dubronovik

14.07.2017 kl.13:48
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Etter snart 1 døgn på havet nærmer vi oss Dubronovik i Kroataia og land igjen. Vi hadde litt røff sjø fra i går kveld til i dag morges. Både mye vind og mye bølger. Og vi som ikke har vært ute på d...

I midnattssolens rike, liksom

14.07.2017 kl.12:30
Skrevet av Lindasreiser
Jeg har i mange år hatt lyst til å reise nordover i landet vårt. Jeg har ikke vært lengre nord enn Ålesund før nå.På mandag tok jeg fly til Bodø rett etter jobb. Der traff jeg en venninne og vi kjø...

Min egen strand på Randaberg......

14.07.2017 kl.07:18
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei og god morgen. I går var vi på en liten tur her i distriktet hvor jeg bor. Turen startet vi fra Viste Strandhotell (jeg har et innlegg om hotellet HER og HER) som ligger i Randaberg Kommu...

Dagen oppsummert i et bilde

14.07.2017 kl.01:04
Skrevet av Fotokjerring
En helt typisk sommerdag i Texas der altså, med brennende sol og en helt spinnvill heat index. Vi har brukt dagen på kjøpesenter med aircondition.. #sommer #ferie #reise #dallas #texas #sol #...

Jeg vet at selvskryt stinker, men ...

13.07.2017 kl.09:22
Skrevet av Myriams boble
Jeg vet at selvskryt stinker, men noen ganger blir jeg så glad at det ikke er lett å la være. Og på den annen side, selvskryt kan man i hvert fall stole på, den kommer jo som regel fra hjertet ;-) ...

Livet på Guidecca

13.07.2017 kl.07:59
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Når vi bestemte oss for å stoppe i Venezia igjen før et cruise tenkte vi at det sikkert holdt med 2 dager. Men nå som disse to dagene straks er over, føles det så utrolig sørgmodig å forlate denne ...

Svømmebasseng på taket

13.07.2017 kl.00:51
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Venezia blir vanvittig varmt og klamt om sommeren! Det er sånn at klærna klistrer seg fast på kroppen når man tar seg en tur ut. Og fuktigheten gjør at man fort føler at man befinner seg i en tropi...

Hilton i Venezia

12.07.2017 kl.23:47
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Gjett om vi er glad for at vi booket Hilton hotellet i Venezia! Vi var usikre på om det var rett valg siden dette ikke ligger midt i sentrum av Venezia, men på den lille øya Guidecca. Men etter å h...

Sandvolleyball i Hafrsfjord

12.07.2017 kl.17:21
Skrevet av stavangerinmyheart
Tenkte jeg ville vise dere hva Stavanger Kommune har gitt bydelen min, kun et steinkast fra der jeg bor. De har holdt på å grave en liten stund, uten at jeg helt har visst hva de har drevet med. D...

Tilbake til Venezia

11.07.2017 kl.21:41
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Reisen i dag startet veldig veldig tidlig! Klokken 02 i natt begynte vi å gjøre oss klare til å rekke flybussen som skulle gå litt over klokken 03. Vi valgte å aldri legge oss, fordi vi var redd fo...

NESTE JENTETUR GÅR TIL...

11.07.2017 kl.10:23
Skrevet av xplor
Innlegg i samarbeid med Blogg.no ..Playa del Carmen, Mexico! Nå har jeg vært i Mexico såpass lenge, og såpass mange ganger, at jeg nesten vil kalle meg selv en liten feriespesialist! I ...

Frodiths utfordring, DAG 5 - SOL

11.07.2017 kl.07:33
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei fininger. Da har vi kommet til dag nr. 5 i Frodiths sommerutfordring til oss. I dag er oppgaven SOL. Lurer du på hva hun har på gang, og hva vi holder på med? Kanskje har du lyst til å være m...

Uken som har gått - late dager i Dallas

10.07.2017 kl.00:22
Skrevet av Fotokjerring
Nå har det gått en uke siden vi ankom Dallas, og her har vi gått fullstendig i feriemodus. En slags hjemmeferie. Vi har late morgener og formiddager i bassenget, noe som er helt greit med 30 grader...

Å ha sex med dukker som ligner på barn - bør det være ulovlig?

09.07.2017 kl.21:02
Skrevet av Myriams boble
Jeg leser i VG at den første mannen nå er siktet for å ha kjøpt barnesexdukke. Men når jeg klikker meg inn så ser jeg at han er siktet for mye annet også, smugfilming og forsøk på seksuell kontakt ...

"Trollpikken" er aktiv nå ......

09.07.2017 kl.09:05
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei og god morgen fininger. Kaffen er som vanlig i koppen, og jeg sitter her og tenker litt over egentlig det ene og det andre. Her i sør/vest har vi de siste ukene hatt en  sak som har skap...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger på forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.