Magasin

Tonkatsu Wako

31.08.2016 kl.20:09
Skrevet av Kathleen
Tonkatsu Wako er en tonkatsu restaurant som befinner seg i underetasjen av shoppingsenteret Shapo på Koiwa stasjon. Vi er veldig glad i tonkatsu fordi den er så utrolig godt!  Jeg er veldig u...

Alice in Magical Land ( Mahou no Kuni no Arisu)

30.08.2016 kl.12:15
Skrevet av Kathleen
En dag mens vi var i Shinjuku dro vi til en themed cafe, Alice in Magical Land. Altså temaet her er alt fra Alice in Wonderland. Vi tenkte vi kunne prøve det, fordi why not?  Kafeen er i...

Surfers Paradise

30.08.2016 kl.10:14
Skrevet av Ida Leirvik
I går bestemte vi oss for å forlate Brisbane og fortsette reisen vår sørover. Nå befinner vi oss på Gold Coast, nærmere bestemt Surfers Paradise. Vi var heldige å fikk kyss ned hit, da det bare er...

Pokémon Center i Tokyo

29.08.2016 kl.13:15
Skrevet av Kathleen
Vi dro til tre Pokémon Centers i Tokyo! Pokémon Center i Character Street i Tokyo Station, Pokémon Center Sunshine City og Pokémon Center Tokyo Skytree :) Etter å ha gått gjennom bildene mine ser j...

HAPPY 50TH BIRTHDAY

29.08.2016 kl.08:30
Skrevet av Benedikte Deiz
We celebrate with love Jeg tenkte jeg ville dele litt bilder fra den store 50 års dagen på Kreta. Jeg sto opp tidlig for å henge opp denne banneren før bursdagsbarnet sto opp. Var fantastisk å se ...

Tøyen

28.08.2016 kl.17:12
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Nok en dag med grått og trist vær utenfor vinduet .. Det er meldt regn, og vi venter bare på det. Men dårlig vær stopper ikke oss fra å dra ut i helgene. Særlig ikke når man har en aktiv liten...

De mislykkede feriebildene sommeren 2016

28.08.2016 kl.15:00
Skrevet av Asalia
Bildene fra sommeren som jeg egentlig ikke hadde tenkt å publisere.      Haha, litt vel mye vind i håret kanskje!      Usminket, brillemerker på nesen, cap...

Tokyo Skytree

28.08.2016 kl.13:25
Skrevet av Kathleen
Tokyo Skytree er et kjempe fint sted å dra til når man vil se hele Tokyo! Billettene til Tokyo Skytree kostet sånn ca  167kroner per person dersom man skal kun på observation deck'et. Det fin...

Da har det gått en uke allerede!

28.08.2016 kl.01:08
Skrevet av Ida Leirvik
En uke er forbi, eller egentlig er det vel 1 uke + 1 dag. Og siden det er ei uke siden forrige innlegg blir dette et lengere et. Men håper det er i orden. Tror nok i fremtiden blir det litt begge d...

Eventyrfabrikken

27.08.2016 kl.16:57
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag har vi vært i bursdag på Eventyrfabrikken (tidligere Hopp i Havet) her i Oslo. Det er et kjempestort innendørs lekeland med jungelmiljø. Og selveste drømmeplassen for alle aktive barn!! Dett...

Tokyo Solamachi

27.08.2016 kl.14:54
Skrevet av Kathleen
Tokyo Solamachi er en veldig stor senter med over 300 butikker! Jeg er veldig usikker på hvor mange etasjer det er,  men jeg tror det er ulike ut i fra hvilken bygg man er i.  Jeg har væ...

Siste dagen på Malta

27.08.2016 kl.09:52
Skrevet av Lindasreiser
Denne uken har gått utrolig fort. Nå er det siste dagen vår her i Valletta. I går var min yngste bror og jeg på byvandring, mens resten av flokken var på båttur. Her har vi kommet opp igjen fra W...

Admir Batlak pop-up visning

26.08.2016 kl.10:20
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Admir Batlak motevisning på Aker Brygge ble en stor opplevelse jeg sent kommer til å glemme! Det ble uten tvil et friskt pust på en ellers tung og regnfull dag. Den 24. og 25. august gikk Oslo Run...

En dag med masse venting (Malta)

25.08.2016 kl.11:37
Skrevet av Lindasreiser
I går tok vi bussen som gikk på nordsiden av Malta. Den går gjennom noen gamle byer før den kommer til strendene i nord, der de fleste turistene er. Første stoppet vi gikk av på var Middelalderb...

Oslo Runway

24.08.2016 kl.23:05
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I går kveld gikk turen til Sentralen og Oslo Runway. Sentralen er en tidligere bank som nå er gjort om til et kulturhus! Og i disse gamle ærverdige og fine lokalene arrangeres i år Oslo Runway. I ...

Busstur på Malta

23.08.2016 kl.20:22
Skrevet av Lindasreiser
28 grader og strålende sol i dag også.... Helt til ettermiddagen, da kom det faktisk noen regndråper og det begynte å blåse. Nå er det 25 grader her og jeg fryser littegrann. Vi har vært litt rund...

CHANIA

23.08.2016 kl.15:25
Skrevet av Benedikte Deiz
THE LOVE OF MY LIFE ♡ En av de siste dagene vi hadde igjen på Kreta, besøkte vi Chania. Her fikk vi oppleve innpåslitne restaurant innkastere o...

TRENINGSBOOST FØR HØSTSESONGEN !

23.08.2016 kl.04:47
Skrevet av Lykkebobla
Hei ! Gårsdagen bestod av mye klesvask og restitusjon av kroppen ! I helgen var jeg nemlig på Løpeweekend med Runner`s World. Med 25 dager igjen til Oslo Maraton og høstens mange løp var dette en...

Valletta, hovedstaden på Malta

22.08.2016 kl.23:57
Skrevet av Lindasreiser
Jeg klarte å ligge å sole meg med bassenget i 2 timer. Da begynte jeg å bli rastløs og måtte ut å bevege meg litt. Det er alt for varmt å ligge helt i ro :-) Vi var fire stykker som gikk en tur ...

En rolig dag i Valletta, Malta

22.08.2016 kl.11:36
Skrevet av Lindasreiser
Det ble en rolig søndag på oss. Alle var sliten etter den lange reisen, så det var godt å bare slappe av. Vi gikk ut fra hotellet litt før kl 11 for å finne en kafé å spise frokost på. I Republ...

Stemningsrapport fra Øl- og matfestivalen i Horten

20.08.2016 kl.20:44
Skrevet av ladycarina
Øl- og matfestivalen på Karljohansvern kan anbefales! Mye godt for tørste ganer :) Ølsmake-konkurranse.

Brisbane!

20.08.2016 kl.16:39
Skrevet av Ida Leirvik
  Vi kom frem til Brisbane ca klokken 22.00 lokal tid i går og alt gikk kjempe raskt. Bagasjen vår kom fort, som gjorde at vi kom langt frem i køen så både pass- og grensekontrollen gikk temm...

Trolltunga

20.08.2016 kl.00:02
Skrevet av Lindasreiser
Det er ikke tull når folk sier at turen til Trolltunga er krevende. Ihvertfall for utrente voksne damer som meg. Men endelig har jeg vært der. Min venninne Linda og jeg reiste til Odda i går etterm...

Noen ganger minner sniker seg ut av øynene mine og ruller nedover kinnene

19.08.2016 kl.12:03
Skrevet av dagligdose
I dag mens jeg ryddet boden, fant jeg en del gamle bilder, det var godt å se disse bildene men det har gjort meg trist, tanken på de kjære familiemedlemmer som har forlatt oss i løpet av disse åren...

Snart er vi fremme!

19.08.2016 kl.05:06
Skrevet av Ida Leirvik
Nå er vi i Hong Kong og vi har snart vært her i 4 timer. Reisen hit gikk sakte, men vi fikk god mat, og hadde masse underholdning.   Nå er det bare en flytur til på 8 timer igjen, så...

SNART TILBAKE

18.08.2016 kl.17:05
Skrevet av Benedikte Deiz
Hei flotte dere, og tusen takk for at dere er så tålmodig med meg og dårlig WI-FI! Men i jeg har slitt med å komme inn på både Facebook, Instagram og bloggen.. Jeg har prøvd å oppdatere så godt jeg...

Da er vi endelig på vei!

18.08.2016 kl.11:44
Skrevet av Ida Leirvik
Da har reisen vår startet og vi sitter nå på Heathrow i London å venter på neste fly. Reisen fra Oslo til London gikk greit men jeg er veldig trøtt. Hadde store problemer med å sove i natt da jeg ...

Opptur Down Under

17.08.2016 kl.21:40
Skrevet av ladycarina
13. februar 1991. Jeg befant meg sammen med mine to beste venninner langs Pacific highway, som er en av Australias hovedveier. Den går langs østkysten, fra Sydney i&n...

Fishy love

17.08.2016 kl.20:41
Skrevet av ladycarina
Kjærlighet kommer tydeligvis i alle former og fasonger... og kan oppstå på de mest usannsynlige steder <3   Et stjålet øyeblikk, knipset i en fiskedisk i Alcudia.   #fisk #b...

Pakkeliste

17.08.2016 kl.13:47
Skrevet av Ida Leirvik
Nå har jeg vært i Oslo siden mandagen, og jeg har hygget meg masse. Er jo stort sett Christer sine venner og ex-kollegaer vi har møtt, men jeg har jo blitt kjent med dem med tiden jeg og. Vi sover...

Pakket og klar for ny reise :-)

17.08.2016 kl.13:12
Skrevet av Lindasreiser
Tror aldri jeg har vært så reiselysten som nå. Har vært hjemme i 4 mnd nå og vi har hatt en skikkelig regnfull sommer her i Bergen. Mer regn enn normalt, med nedbørsrekord i juli!! Nå går turen ti...

En todagers seiltur

16.08.2016 kl.15:21
Skrevet av Foto Seljordslia
Avreise Sarpsborg Mannskapet om bord i Perlen består av en fantastisk skipper og en noe tvilsom matros/førstereisjente med angst for havet og hva som kan skje når man befinner seg i en båt ut...

Iguazu falls

16.08.2016 kl.07:09
Skrevet av pandorasreise
Iguazu falls befinner seg på grensen mellom Argentina og Brasil og består av 275 individuelle fossefall som strekker seg 2,7 km i bredden. Høyden varier mellom 60 og 82 meter. Til sammenligning er ...

Mountain Trip of the Year - Norwegian Nature at Its Best Part Two

15.08.2016 kl.20:28
Skrevet av Asalia
Årets fjelltur i Jotunheimen      Vi brukte seks timer og 10 minutter på denne turen. Ifølge en nettside skulle turen ta åtte timer, være krevende og egnet både for ba...

Jomfruturen

15.08.2016 kl.17:28
Skrevet av Foto Seljordslia
Det ble en strabasiøs tur fra Sarpsborg til Kragerø for en landkrabbe som meg, men takket være verdens beste skipper og samboer gikk det bra. Vi dro lørdag morgen og var framme søndag kveld. Dette ...

Snarvisitt i Sao Paulo

15.08.2016 kl.17:05
Skrevet av pandorasreise
Sao Paulo var første stopp på reiseruten vår i Sør-Amerika. Dette er Brasils største by med hele 19 millioner innbyggere. Vi ankom byen tidlig på morgenen. Hotellet lå i et koselig ...

Klar for avgang

15.08.2016 kl.09:13
Skrevet av linnhelens
God morgen! ♥ Nå sitter jeg på Flyplassen i Haugesund og er klar for å fly hjem med Norwegian! Flyturen tar bare 55 minutter, og tar faktisk kortere tid enn kjøreturen fra Gardermoen og hjem ...

Vea sightseeing

14.08.2016 kl.20:15
Skrevet av linnhelens
I dag har det vært bedre vær her på Karmøy. Det regnet nemlig ikke, det var overskyet :) Vi kunne derfor ta med oss barna og ta en gåtur i området. Vea sightseeing coming up! Hehe..  Det ...

Mountain Trip of the Year - Norwegian Nature at Its Best Part One

14.08.2016 kl.19:13
Skrevet av Asalia
Årets fjelltur i Jotunheimen    Vi valgte å bo på turisthytta Gjendesheim denne gangen. Siden vi bestilte så sent måtte vi bo på sovesal med 26 andre, altså 28 personer totalt....

Swiss fra Oslo til Sao Paulo på business-class

14.08.2016 kl.13:12
Skrevet av pandorasreise
Vi hadde valgt å fly med Swiss Air for vår tur til Sør-Amerika. Reiseruten var Oslo-Zürich med et kort opphold, før turen en halvtime senere skulle gå videre fra Zürich til Sao Paulo. Allered...

Beste burgeren i byen og Hervik Syltetøy :)

14.08.2016 kl.08:17
Skrevet av Glagubben
God søndags morgen alle sammen! Og for en morgen det er. Skyfri himmel og faktisk ganske så bra temperatur her hvor vi befinner oss. Håper alle dere også får en slik dag og ikke minst at været hol...

Fare for (sol)stråling?

13.08.2016 kl.19:43
Skrevet av ladycarina
Jeg roper meg hes, men når ikke frem til Værguden vår - hvorfor er han så slem? Jeg peker mot havet og veiver helt vilt! Gjør hva jeg kan, for å vise'n et skilt   Det...

Villefranche tips!

13.08.2016 kl.14:34
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Om du noen gang befinner deg i Villefranche-sur- Mer, langs den Franske Riviera, er det obligatorisk med et besøk opp i borgen som ligger langs havna. Den gamle borgen i gamlebyen er nemlig verdt å...

Welcome to the Candy Shop

12.08.2016 kl.19:28
Skrevet av linnhelens
"I'll take you to the candy shop" med rapperen 50 Cent var sangen jeg nynnet på, når vi besøkte Snope fabrikken her på Karmøy i dag. Her finner man smågodt til alle ungene og godteri med bl.a. Hell...

UT Å FLY IGJEN!

11.08.2016 kl.21:31
Skrevet av linnhelens
Impulstur! Nå sitter jeg på Gardermoen og venter på ombordstigning på flyet mitt. Eline er hos pappaen sin til mandag og jeg hadde ikke lyst til å sitte hjemme og sture. Jeg reiser derfor denne gan...

Endelig - Jeg fant det!

11.08.2016 kl.09:57
Skrevet av irenglede
Hei Så fint at du var såpass nysgjerrig at du ville sjekke ut hva som stod på denne bloggen i dag. Ingen store verdensnyheter, riktignok. Men gledelige ting i min verden.  Bilder: Pinte...

Sensommer-/høstferie er i boks

10.08.2016 kl.09:14
Skrevet av irenglede
Den franske rivieraen kaller på meg. Det er så deilig å tenke på at høstferien i Sør Frankrike nå er bestilt.               &n...

Throwback Italy 2016

08.08.2016 kl.17:10
Skrevet av Asalia
Her er litt flere feriebilder jeg har spart på til denne anledningen, hehe. Jeg synes det er godt å være tilbake til Norge. Likevel har jeg veldig lyst til å reise til Thailand i januar eller febru...

Hôtel Le Versailles

07.08.2016 kl.18:41
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Det første vi opplevde når vi kom ned til Sør Frankrike og den Franske Riviera, var dessverre tull og rot med hotellbestillingen vår! Jeg hadde bestilt og betalt for et hotell jeg hadde sett meg ut...

Høgafjellet på Osterøy

07.08.2016 kl.14:45
Skrevet av Lindasreiser
Da kan jeg krysse av en til kommunetopp i Hordaland. Høgafjellet er 868 moh og ligger i Osterøy kommune. Vi kjørte til Tysse og videre opp en smal svingete vei til vi parkerte ved BKK sin kraftstas...

Villefranche-sur-Mer

07.08.2016 kl.11:36
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Villefranche er en liten idyllisk og søvnig by langs havet. Og denne fine lille byen er plassert midt i smørøyet langs den Franske Riviera. Mens vi var her nede, besøkte vi de fleste stedene langs...

Tusen takk for en virkelig flott tur

07.08.2016 kl.10:36
Skrevet av Glagubben
God søndag alle sammen   Da har vi klart å komme oss i land igjen etter en utrolig fin tur. For som jeg nevnte på fredag så skulle jeg og fruen på danskebåten med et vennepar av oss denne he...

Eplekake og is på Kil brygge Vi ble anbefalt å bestille på forhånd om vi skulle spise

06.08.2016 kl.22:14
Skrevet av Foto Seljordslia
Dette stedet anbefales på det sterkeste. En bitteliten Sørlandsperle bortgjemt inni en lun fjord i nærheten av Kragerø. Vi har vært og sett på båtplass idag og der dukket denne søte lille bistroen ...

Gratis inngang i Dyreparken?

05.08.2016 kl.22:47
Skrevet av CINDY Z.
Merk av datoen: 4. september 2016 på kalenderen - for da er det GRATIS inngang i Dyreparken for LOS kunder! Alle kunder skal ha fått en e-post med link om hva LOS dagen går ut på. I ...

Knossos palasset og folket som forsvant

05.08.2016 kl.13:21
Skrevet av linnhelens
Jeg tar dere med tilbake til Hellas, hvor vi var i forrige måned. Da Eline hadde badeforbud, tok vi en tur til hovedstaden på Kreta, Heraklion. De fleste butikkene var stengt siden det var søn...

Danmark here we come :)

04.08.2016 kl.23:11
Skrevet av Glagubben
God Fredag og god helg alle sammen Hei alle sammen! Ja endelig er fredagen her og for oss så er dette en fredag vi har sett frem til leenge. Vi skal nemlig på et mini cruise med venner. Vi tar tur...

Japanese Ice Ouca

04.08.2016 kl.13:15
Skrevet av Kathleen
Jeg leste et eller annet sted på nettet at Japanese Ice Ouca har en av de beste dessertene. Det er ca 2 minutters gangei fra Ebisu stasjon. Det er ganske lett å finne stedet :) Det var kø da vi gi...

Jeg må gå med samme klær tre dager på rad

03.08.2016 kl.19:34
Skrevet av Asalia
Hvorfor? Fordi jeg er med som statist i en serie som heter "Match". De filmer samme scene tre dager i strekk, hehe. Vi får lov å komme i annet tøy, så skifte når vi starter filmingen. Serien k...

August, forventningenes måned?

03.08.2016 kl.11:09
Skrevet av mediakaos
I dag er jeg blitt intervjuet av Norsk Ukeblad, angående turen til Nicaragua. Har du ikke fått med deg hele reisen, oppfordrer jeg deg til å bla deg gjennom reisen min. Det kan du gjøre HER. Det er...

Ja, det gjør vi!

03.08.2016 kl.10:12
Skrevet av irenglede
Dette har også vært et av de mest populære innleggene jeg har hatt. For de av dere som ikke har sett det tidligere: Vær så god! Fra og med i morgen kommer det nysnekrede innlegg igjen. Så vet du de...

Dagen i dag

03.08.2016 kl.00:15
Skrevet av dagligdose
Dagen i dag har gått stort sett med å rydde og vaske huset. Når Lea er våken er nesten umulig å gjøre noe, men vi klarte å gjøre oss ferdige med hjelp av Lida storesøster som innimellom passet søst...

Ser jeg feit ut i denne?

02.08.2016 kl.09:26
Skrevet av irenglede
Hei kjære bloggvenner! I dag vil jeg legge ut dette innlegget en gang til. Sist det var ute var 26. mai. Dette er det blogginnlegget som jeg har hatt desidert flest lesere til. Gjør dette også som...

Norske natur og sommer

02.08.2016 kl.01:04
Skrevet av dagligdose
Vi har hatt noen fine dager på Norefjell, det var så flott der. Det var fint å reise selv om det var et kort tur. Personlig liker jeg disse kjøreturene når vi er flere og kjører sammen. Det er kose...

Vlog fra Roma

01.08.2016 kl.20:05
Skrevet av Asalia
God kveld, fine leser.    Jeg nevnte såvidt for noen dager siden at jeg skulle legge ut vlog fra Roma i dag. Tusen takk til kjæresten min som hjalp meg med redigeringen. Jeg h...

Antibes

01.08.2016 kl.14:21
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
En av de siste dagene vi var på ferie, besøkte vi Antibes. Dette er et sted som flere har anbefalt meg å besøke. Og når jeg først var i nærheten, bestemte jeg meg for å benytte muligheten til å dra...

Når norsk sommer er det beste som finnes

01.08.2016 kl.13:58
Skrevet av hunky-dory
  #instagram #norsksommer #reise #foto #svaberg #fuglevik #avhaglund

Ghibli Museum

01.08.2016 kl.12:23
Skrevet av Kathleen
Her er bilder fra Ghibli Museum i Mitaka. Vi ankom museet kl 11:30 og sto på kø en liten stundt. De sjekket faktisk at navnet på billetten matchet legitimasjonen min. Inne fikk vi kjempe søte bill...

Ja, vi elsker...

01.08.2016 kl.09:47
Skrevet av Lillja
Enkelte ganger blir man bare stum av beundring. Slik som denne gangen her, øyeblikkene som disse bildene viser. På vår lille "roadtrip", så tok vi en avstikker for å komme til verdens ende, Tjøme. ...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger på forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.