Magasin

Ny hytte

31.08.2017 kl.12:22
Skrevet av mosjonist
Forrige helg tok jeg over den nye hytta jeg har kjøpt på Nordseter ved Lillehammer! Den var veldig fin, så jeg tror jeg har gjort et godt kjøp der :-) Jeg fikk hytta på torsdag, og jeg til...

Monkey business

31.08.2017 kl.04:17
Skrevet av Neste kapittel
Vi prøver å gjøre mest mulig ut av tiden vår her i USA. Hverdagen spinner oss allerede rundt lillefingeren, men helgene prøver vi å holde hellige ved å gjøre noe gøy. Det er rart hvordan jeg tidlig...

Oasis Beach Club

30.08.2017 kl.13:37
Skrevet av moonwild
If you're ever in Rhodos, I truly reccomend Oasis Beach Club in Kalithea. It' only about 15-20 minutes with a taxi out of Rhodos town (15 euro), and there you have several beaches to choose from. W...

Sharm el Sheik

30.08.2017 kl.10:38
Skrevet av mosjonist
Årets utenlandstur denne ferien gikk som vanlig til Sharm el Sheik i Egypt :-) Det er et fantastisk sted for alle som ønsker flotte hotellresorter med 5-stjerners all-inclusive, late dager og...

Sommer 2017

29.08.2017 kl.15:58
Skrevet av mosjonist
Sommeren 2017 er over! For mitt vedkommende ble det en forholdsvis sen sommerferie i år, med ferie i august. Den første drøye uken ble tilbrakt på seilbåten :-) Det var vekslende vær denne somm...

SAS Kapteinen som overrasket

28.08.2017 kl.21:25
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Håper dere har hatt en fin helg. Hos meg kom mandagen litt brått, og det hadde nok litt med at jeg har hatt en veldig trivelig helg med kjekke kollegaer I Stockholm. Må nevne at jeg ikke...

Lulu og Morka på ferie <3

27.08.2017 kl.23:12
Skrevet av Karimaritas blogg
I kveld kjørte vi Lulu og Morka på Hundepensjonat. Der har de vært noen ganger nå, og trives veldig bra :) De skal være der 1 uke nå, når vi er på Kypros. Vi reiser kl 12 i morgen mandag :) L...

DISCOVERING LONDON // BRIXTON // CARIBBEAN MARKET

27.08.2017 kl.15:46
Skrevet av Sienna
Igår skulle vi egentlig til Winchester, men planene endret seg. Når vi trenger noe å gjøre googler vi alltid "what to do in London today" og velger noe å dra på. Det fungerer best i helgene og igår...

Lufthansa Senator Lounge, Munchen

27.08.2017 kl.09:37
Skrevet av pandorasreise
Etter en mellomlanding mellom Korfu og Oslo fikk vi testet ut denne loungen, som ligger på terminal 2. Loungen ligger vis a vis  gate H24 og er et behagelig og stille sted, i vertfall ve...

Fin dag for orientering

27.08.2017 kl.09:01
Skrevet av pandorasreise
Lørdag ble det en fin tur inn mot Knuttjern og nydelig vær gjorde sitt til at de 5 postene ble funnet ganske så lett. Vi la i vei ved 12-tiden og gikk inn fra Ekerudmyra. De første 2 posten...

Festivalliv

26.08.2017 kl.08:37
Skrevet av mediakaos
For oss i håndarbeidsbransjen brukes kanskje ordet festival litt annerledes enn noen andre. Sy og hantverksfestivalen i Gøteborg er startet, og jeg er på plass i byen. Hobby, strikk og sy - alt på ...

Mandag reiser vi :)

25.08.2017 kl.22:35
Skrevet av Karimaritas blogg
Nå er det ikke lenge til turen går sørover til Kypros :D Det skal bli så godt med sol og varme nå. Nesten ferdig pakket, og klar til avreise :) Valgte LV Damier Ebene Hoxton GM som reiseveske....

Skumle Harvey

25.08.2017 kl.19:46
Skrevet av Fotokjerring
Foto: NASA Se godt på dette bildet. På en måte fascinerende, men også fryktelig skremmende. Den hvite "spiralen" er orkanen Harvey som raser over det varme vannet i Mexicogulfen. Et varmt v...

Sola Strandhotell - et hotell i særklasse

25.08.2017 kl.08:29
Skrevet av stavangerinmyheart
Mellom sanddynene på Sola Stranden finner du Sola Strandhotell, kun 15 minutter med bil fra Stavanger Sentrum. Hotellet har en lang historie, helt tilbake til 1914, og med gjentatte påbygg rommer ...

HOTEL DAYS

24.08.2017 kl.09:30
Skrevet av xplor
Clarion Hotel Energy, Stavanger! <3 Hei, alle fine! Da var vi hjemme igjen fra vår lille Stavanger getaway, og tenkte jeg skulle oppdaterer dere på de siste dagene der. Grunnet mitt siste innle...

Moteshow på Grand Hotel Oslo

23.08.2017 kl.20:28
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I ettermiddag gikk turen til Grand Hotel her i Oslo. Her ble det nemlig holdt moteshow på den kjempefine takterrassen Eight Rooftop Bar, på toppen av hotellet, med designeren Veronica B. Vallenes o...

Budapest

23.08.2017 kl.13:54
Skrevet av photobymarianne
I begynnelsen av årets sommerferie var vi på en tur til Ungarns hovedstad Budapest:-) Opprinnelig var Budapest to byer på hver sin side av Donau, Buda og Pest. De ble slått sammen i 1873. Buda...

Oslo Runway

22.08.2017 kl.22:15
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Knallblå himmel, fri fra jobb og moteshow som eneste agenda på programmet for dagen. Kan det egentlig bli noe bedre? Det er nemlig tid for sosiale sammenkomster, kjendiser, inspirasjon og Oslo Runw...

Fiskeferie på Kalve

22.08.2017 kl.18:14
Skrevet av Idarossland
Velkommen til paradis! Altså, kor fint er det ikkje her då? Eg var så heldig å få muligheten til å besøke Kalve på Austevoll i sommar. Onkel og tante har hytte der ute, og når mamma og Harald al...

Tilbake til Portofino igjen

21.08.2017 kl.23:02
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Etter en halv dag i Portofino var resten av familien kjempelei av hele plassen og syns de hadde sett mer enn nok. Så de tok første båt som kom for å hente oss tilbake til cruisebåten, som lå der ut...

ROADTRIP

21.08.2017 kl.07:53
Skrevet av xplor
...Og det vi lovte oss selv da vi dro hjem var å se mulighetene hjemme også. Ta mer små og spontane turer, slik at hverdagen ikke skal bli kjedelig. Jeg tror det er viktig for at jeg ikke skal bli ...

Newcastle - en by full av overraskelser

21.08.2017 kl.07:37
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Har dere som meg vært i Newcastle for mange år siden? Da ber jeg dere om å glemme det inntrykket dere sitter igjen med fra den gang, og tenke på byen som en spennende "ny" by, med et ri...

Bilder fra Paris

20.08.2017 kl.21:25
Skrevet av Globetrotter
På tide med noen små glimt fra Paris.   Første kveld i Paris lokaliserte vi denne dama. Litt målløse beundra vi det høyreiste Eiffeltårnet mens vi jaget bort champagne- og sigarettselgere....

Castello Brown, Portofino

20.08.2017 kl.17:29
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
På toppen av en klippe i Portofino ligger Castello Brown. Fra denne eiendommen får du en unik utsikt utover store deler av den vakre italienske rivieraen. Dette er kort fortalt et gammelt slott med...

OM Å FØLGE DRØMMEN

20.08.2017 kl.10:16
Skrevet av xplor
Her om dagen tok VG kontakt med oss og ville skrive en liten artikkel om valget vi tok om å reise på ubestemt tid i starten av dette året. Etter noen negative tanker fra andre mennesker etter tidli...

Ting å finne på i Portofino

19.08.2017 kl.11:35
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Portofino er en eksklusiv og knøttliten 'se og bli sett plass' langs den italienske riviera. Stedet er elsket av kjendiser og de rike og berømte! Men hva kan egentlig vi helt vanlige mennesker finn...

STREETS OF BROOKLYN

19.08.2017 kl.09:27
Skrevet av xplor
Top Pull&Bear Skirt Styleconnection Sandals UrbanOutfitters Hat Brixton Sunglasses Rayban Hei på dere! Og god lørdag :-) Jeg har som sagt overnattet hos Maggi i natt, etter en veldig kos...

God morgen fra Newcastle

19.08.2017 kl.08:33
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere.Du vet, når du våkner om morgenen, solen titter inn og du kjenner at du kan nesten ikke vente til dagen begynner. Da har du det bra.Slik har jeg det i dag. Herlig.Vi ankom Newcastle i går,...

penselfie

18.08.2017 kl.14:24
Skrevet av madebygb
LITT stolt av den må jeg si :-D Oppdaget akkurat at fjernkontroll-ledningen er lang nok til å ta selfie med! Etter å ha hatt den i et par år bare... Det betyr ikke at jeg plutselig har tenkt ...

11 ting du bør vite om Rogalendinger

18.08.2017 kl.06:19
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere, tenk nå er det fredag igjen. Hvor herlig er nå ikke det. I går kveld kom jeg over en artikkel som var skrevet i Byas. Dette er en ungdoms seksjon fra Stavanger Aftenblad, og jeg synes de...

PAKKELISTE TIL DEN STORE REISEN

17.08.2017 kl.09:44
Skrevet av xplor
Bedre sent enn aldri, er det ikke det vi sier? Da jeg skulle ut på reise dette året, uten en anelse om når jeg skulle hjem igjen, brukte jeg utrolig mye tid på planlegging av selve pakkingen. Noe j...

Kjære venner. Noen ganger er dere forferdelig, forferdelig lettlurte!

16.08.2017 kl.23:02
Skrevet av Myriams boble
Jeg liker å tro at jeg har smarte venner. Men noen ganger lurer jeg. Slik som nå, når jeg ser at en rekke av dere har delt posten med gratisbilletter fra SAS.  Jeg skjønner at dere gjerne vil...

Sky high

16.08.2017 kl.13:08
Skrevet av Idarossland
Skyskrapara er så fasinerande! Og i alle fall dei som har vindu som er så klare at skyene speiler seg i dei. Ser jo nesten ikkje kor bygget ender ein gang. Nyydelig! 😍 #foto&n...

Bli med til spanjolenes eget ferieparadis - Guadamar Del Segura

16.08.2017 kl.12:42
Skrevet av Myriams boble
Hvert år tilbringer tusenvis av nordmenn vinteren i Spania, og mange av dem har valgt seg Alicante eller Torrevieja som sitt annet hjem når høstmørket og vinterkulden setter inn her hjemme. Men bar...

Besseggen, Norway

16.08.2017 kl.10:13
Skrevet av Henriette
  Da har jeg laget en kort film fra turen vår over Besseggen. Vi hadde en kjempefin tur, håper dere liker videoen.

DU ELSKET ALLTID HAVET

16.08.2017 kl.09:11
Skrevet av xplor
God morgen, solstråler! Jeg tenkte å begynne denne morgenen med en aldri så liten bokanbefaling! Jeg har nemlig lest flere bøker dette halvåret enn jeg har gjort siden jeg var student, og vil derfo...

Ruinkirke på Viste, Randaberg Kommune

16.08.2017 kl.07:34
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Ikke langt fra der jeg har vokst opp på Viste i  Randaberg Kommune, midt ute på et jorde, ligger det ruiner eller tufter fra en middelalder kirke  som stammer fra 120...

Portofino

15.08.2017 kl.12:34
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I slutten av juli besøkte vi Portofino i Italia for første gang. Dette er et sted jeg alltid har drømt om å besøke! Og jeg har brukt mye tid på å dagdrømme meg vekk i bilder fra Googel nettopp fra ...

Video: Dagstur til Danmark: Hirtshals

14.08.2017 kl.19:45
Skrevet av CINDY Z.
Jeg har jobbet mye med å sette sammen alle videoklippene jeg filmet til en hel video, så håper dere liker den. Har endelig skjønt meg på det nye videoredigeringsprogrammet Adobe Premiere Pro, så de...

Søsterhelg & Besseggen

14.08.2017 kl.12:30
Skrevet av Henriette
Jeg har hatt koselig besøk av søsteren min Martine hele forrige uke. I helgen reiste vi til Beitostølen for å gå i fjellet og nyte den norske naturen. Vi tenkte egentlig å gå Galdhøpiggen, men...

Newcastle - en liten flytur unna Stavanger

14.08.2017 kl.05:54
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Mandag, ny uke og nye muligheter. Jeg har en liten uvane. Er det travle uker foran meg, stenger jeg av ukene foran meg for å fokusere på uken jeg er i. Ikke det at jeg ikke vet hva som ...

Drømmer du om cruise i Middelhavet?

13.08.2017 kl.15:28
Skrevet av Myriams boble
Hvis du, som oss, liker cruise, men ikke lange flyturer, så kan du velge mellom mange forskjellige cruisedestinasjoner med avreise (og ankomst) Venezia.    Cruiseskipet som ligger v...

Mitt Dallas

13.08.2017 kl.12:10
Skrevet av Fotokjerring
Det er ingen hemmelighet at Texas ligger mitt hjerte veldig nært, og at min absolutte favorittby i USA er Dallas. Herlige, allsidige Dallas. Det er noe spesielt med sørstatene. Jeg elsker atmosfær...

Ombord Superspeed 1

12.08.2017 kl.13:56
Skrevet av CINDY Z.
I går var vi i Danmark i byen Hirtshals. Vi hadde på forhånd bestilt en gratis dagstur med Color Line Superspeed 1 båten noen uker før avreisedato. Sjekket og håpet at været ville bli bra, og det s...

Reiseruten

12.08.2017 kl.11:33
Skrevet av familieferiepaaskinner
12.07-30.07 2017 Vi bestemte oss fort for at vi ville fly nedover Europa et lite stykke slik at vi fikk igjen litt mer for interrailbillettene vår. Som jeg har skrevet tidligere så var billettene ...

En av Larviks nye perler : Elvestien

12.08.2017 kl.10:15
Skrevet av Myriams boble
Jeg skriver reisebrev for diverse magasiner som jeg også deler her. Ofte fra spennende storbyer og land, Gambia, Budapest, Island, Marokko  osv... Men det er jo i nærmiljøet mitt, Larvik og Ve...

Kenya 2017

11.08.2017 kl.22:30
Skrevet av Henriette
  Jeg har vist dere bilder og skrevet om turen min i Kenya i sommer og nå er jeg endelig ferdig med en liten video som jeg har laget. Jeg hadde to fantastiske uker med utrolige opplevelser. J...

LEIR IT IS

11.08.2017 kl.15:47
Skrevet av elisekri
Heihei! I går var jeg som sagt med lillesøstrene til Haakon. Vi tok en tur ut til et badested hvor vi tok oss en is, satt ved vannet og snakka i noen timer før det endte opp med litt bading! Såå ko...

Full gang med pakking

10.08.2017 kl.21:50
Skrevet av CINDY Z.
Akkurat nå driver jeg med å pakke ting jeg skal ta med på dagstur til Danmark. Dette har jeg tatt med: Billetter (Color Line), bankkort, pass, kamera + batteri + ekstra minnekort, mobil, ...

FRIENDS AROUND THE WORLD

10.08.2017 kl.09:42
Skrevet av xplor
Friends! <3 Jeg må nesten le av meg selv de gangene jeg blar igjennom arkivet mitt med bilder. For innimellom antrekksbilder, posér, kjærestekliss og idylliske strender, dukker det ikke bare op...

Lyst til å gifte deg på et slott?

09.08.2017 kl.14:23
Skrevet av Myriams boble
"My home is my Castle" er et velkjent utrykk for de fleste, men for noen er det litt mer bokstavelig ment. I Norge er det riktignok ikke noen overflod av verken slott, herregårder eller storslagne ...

BALCONY

09.08.2017 kl.11:46
Skrevet av xplor
Miss waking up to this balcony! <3 God morgen! Er det noe jeg elsker så er det å sette meg ut på en balkong med kaffekoppen i hånden så fort jeg våkner. Selvfølgelig hvis temperaturen spiller p...

Pirater og smiledyr!

08.08.2017 kl.11:39
Skrevet av Ida Leirvik
  Etter at vi solgt bilen vår bestemte vi oss for at den siste tiden på vestkysten skulle tilbringes et lite stykke sør for Perth, en plass som heter Fremantle (Freo). Vi tok dermed inn på et...

Fotavtrykk i Stavanger Sentrum

08.08.2017 kl.06:04
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere.  Hvis dere har vært i Stavanger Sentrum, nærmere bestemt nede ved Fisketorget har dere gjerne fått med dere fotavtrykka som er støpt i bronse? Dette er fotavtrykk til 17 Nobelprisv...

...og turen går til...

07.08.2017 kl.15:12
Skrevet av madebygb
...Wales! 19 september pakker jeg trillekofferten jeg har arvet av min kjære bestefar, håper den fortsatt passer i håndbagasjen, og setter meg på flyet til Cardiff. Dvs, det gjør jeg strengt tatt ...

USLÅELIGE MALLORCA - REISEBREV

06.08.2017 kl.22:35
Skrevet av damerisinbestealder
UTFORSK VAKRA MALLORCA - MINE OPPLEVELSER KAN BLI DINE FERIEMINNER <3   DET SOM JEG LIKER MED MALLORCA ER AT DET ER EN GREI FLYTUR, I MEDVIND KAN EN BRUKE CA 2,50 TIMER, MEN MES...

MINE BESTE REISETIPS

06.08.2017 kl.10:53
Skrevet av xplor
Hei, alle sammen! Etter at KK.no skrev et intervju om reisen til Omar og meg (HER), ser jeg at det stadig tikker inn noen nye lesere her inne. Jeg ser også ut i fra statistikken om dagen at det er ...

Gatelangs i Budapest

06.08.2017 kl.09:28
Skrevet av Myriams boble
Budapest er kjent både som "Dronningen av Donau" og "Østens Paris". Byen er en smeltedigel av østlige kulturer og europeisk innflytelse, noe som har gjort den til en vakker, spennende og levende st...

I MISS HER AFTER AN HOUR

05.08.2017 kl.11:21
Skrevet av Sienna
Facebook: click here ♥ Instagram: siennablogg Siden Kira og jeg møttes har det ikke gått en dag uten at vi har snakket sammen. Siden vi ble kjærester har vi så vidt vært fra hv...

Tilbake igjen til Formentera

05.08.2017 kl.10:11
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Den siste uken har vært veldig tung. Det er alltid tungt å komme tilbake til hverdagen igjen etter en lang ferie. Men ekstra tungt når været her hjemme er så trist. Hver eneste dag har vært lang, g...

Jofotex - Söderköping

04.08.2017 kl.18:13
Skrevet av mediakaos
Ja, siste stopp for tekstilshopping for denne gangen, ble Jofotex. Denne butikken handlet jeg MANGE meter elefanter og velur fra, i min spede systart. Jeg hadde nok høyere forventninger til stedet ...

Linköping & håndarbeid

04.08.2017 kl.11:11
Skrevet av mediakaos
Det er kanskje ikke garn man tenker med en gang, når man ser denne gangen.. og jeg var litt skeptisk på vei ned....Men det åpenbarte seg faktisk en butikk der nede. En litt begrenset, liten men dog...

TRAVEL BUDDY

04.08.2017 kl.10:39
Skrevet av xplor
I samarbeid med Cabin Zero Grey Travel Buddy HERE! (spons) Hei, dere! Har dere det fint? Og har dere sommerferie enda, eller er det bare meg uten jobb som fortsatt henger rundt? Haha. Tell ...

Veteranbåtfestival i Stavanger i helgen

04.08.2017 kl.06:18
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Er du  i området rundt Stavanger i helgen anbefaler jeg deg til å ta en tur ned til sentrum. I helgen er det duket for festligheter da det er Veteranbåtfestival. Arrangementet er k...

Snart skal vi dra til ...

03.08.2017 kl.21:37
Skrevet av CINDY Z.
🇩🇰 Da har vi bestilt en gratis dagstur til Danmark med båten Color Line. Avreise er ikke før i neste uke, og vi har tenkt til å enten vandre rundt i byen Hirtshals eller besøke ...

Tilbake til hverdagen

03.08.2017 kl.12:10
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
På mandag sto vi spente på flyplassen i Barcelona og ventet på Norwegian flyet som skulle fly oss hjem. Siden det hver eneste sommer skjer flere kanselleringer med Norwegian sine avganger, føles de...

Gøteborg og Kinna

03.08.2017 kl.10:33
Skrevet av mediakaos
Ingenting er som et flyttbart kontor. Litt jobbing og oversettelser før bilen skal trille ned mot Kinna.God mat og drikke i går kveld, ble det eneste jeg rakk før kvelden var faktum. Etter 46 mil v...

Sykkelstativer i Randaberg Kommune

03.08.2017 kl.06:15
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. I går var jeg en liten tur i Randaberg Sentrum. Det er Kommunen jeg kommer fra, og jeg er ofte innom. Randaberg Kommune ligger nord for Stavanger, og blir betegnet som "Den Grønne Lands...

NORWAY: TELEMARK

02.08.2017 kl.16:13
Skrevet av Sienna
Jeg er tilbake i Norge for 4 dager, fordi jeg måtte fly fetteren min hjem fra London igjen. Han var med til oss i noen dager, som det sikkert kommer litt om her senere. London har så mye gøy som pa...

Første gang

02.08.2017 kl.13:50
Skrevet av Fotokjerring
Som nevnt er familien vår på besøk fra USA. Det skjer ikke ofte, nå er det fem år siden sist. I skrivende stund er de i hjembyen min Ålesund, pappa må selvfølgelig også treffe familie og venner der...

Avreise..

02.08.2017 kl.09:29
Skrevet av mediakaos
Så er kofferten pakket og jeg klar til avreise... nei, vent. Det er totalt ljug! For i kjent stil er hverken kofferten eller bilen pakket enda. Målet er Gøteborg i kveld, og derfra skal ferden sakt...

Eurotrip

02.08.2017 kl.01:02
Skrevet av solotravel
9 land, 15 byer, 21 dager! Det har jeg gjort i det siste, utrolig gøy! Fikk besøk av ei venninne fra USA, selv om det er SYV år siden jeg ble ferdig med utvekslingsoppholdet mitt, har jeg fortsat...

LA LOOK

01.08.2017 kl.12:07
Skrevet av xplor
Biker Gina Tricot Romper Only Necklace Jane Kønig (spons) Hver gang jeg blar meg gjennom et av de mange arkivene fra eventyret vårt kommer jeg over nye bilder som jeg helt har glemt å poste her in...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger på forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.