Magasin

september 2016

ROSA SLØYFE AKSJON, GJØR EN FORSKJELL! (Bergen,Fløyen 01 Oktober 2016)

01.10.2016 kl.00:16
Skrevet av fitnesskaroline
Hei dere flotte lesere! For dem som har fulgt meg en stund, vet at jeg engasjerer meg litt ekstra når det kommer til ett par ting.  Jeg kan avsløre at èn av dem er Kreftforeninge...

Akvarell: Høstroser

29.09.2016 kl.09:58
Skrevet av madebygb
Skikkelig grått i dag, ypperlig vær for folk som reiser til Mallorca i morgen :-D Innimellom alt som må gjøres før man drar, og alt man innbiller seg må gjøres før man drar, er det viktig å koble a...

Lounge

29.09.2016 kl.09:32
Skrevet av selmac
Hei bloggen ♥ Nå sitter vi i loungen for de med gull- og diamantkort i SAS. Vi må snart gå herfra for flyet går om ikke så lenge. Da drar vi til New York! Jeg gleder meg ekstremt mye ...

Lapskaus i Korea

28.09.2016 kl.07:46
Skrevet av matidag
Det skal godt gjøres å tilfredstille begge barna på en gang når det gjelder middag....puh... Idag bestilte Tobias lapskaus, - jeg sier,jammen vi har ikke kålrot ( av den enkle grunn at vi ikke ha...

Barnegruppe på sjømannskirken

27.09.2016 kl.13:48
Skrevet av matidag
Ikveld var det barn mellom 4 & 11 år samlet på sjømannskirken, for sosialt, lek og litt kreativitet. Hver Tirsdag kl 17:30 kan barn møte opp på sjømannskirken og bli med. En aktiv høst med my...

4 dager igjen

25.09.2016 kl.17:45
Skrevet av selmac
Hei bloggen ♥ Om 4 dager drar vi til New York! Vi har planlagt en del hva vi skal gjøre så jeg tenkte å fortelle dere litt om det nå. Vi skal være der med en vennefamilie, men de komm...

Endelig er vi her!

24.09.2016 kl.18:39
Skrevet av irenglede
Hei kjære bloggvenner. stort smil herfra. Endelig er vi her, og skal kose oss en uke her nede. Første dag er alltid mer eller mindre en transportetappe. Se dette fine bildet som henger veggen...

Koreansk barbeque - Soju koreas nasjonaldrikk

24.09.2016 kl.13:09
Skrevet av matidag
Fredag er helg, og noe som min kjære har fått føle på kroppen nå når han jobber 10 timers dager, så er fredagsfølelsen magisk. da er det kos og god mat som er i fokus. Denne fredagen var intet unn...

Lysvandring langs Akerselva 2016

23.09.2016 kl.20:28
Skrevet av Anett Kristin Ernø
I år også var det lysvandring langs Akerselva i Oslo. Og denne gangen rakk vi også å bli med. Det startet øverst ved Frysja, og gikk nedover langs hele elva til sentrum. Vi hadde egentlig ingen for...

Flo Prestige Paris

23.09.2016 kl.14:08
Skrevet av Kathleen
Da jeg gikk på videregående ble jeg kjent med en utvekslingsstudent fra Japan. Hun gikk i 3.vgs da jeg gikk i 2. Det viste seg at hun jobber i Tokyo,  så da avtalte vi å m&...

On the road again!

23.09.2016 kl.12:52
Skrevet av Ida Leirvik
Som dere sikkert enten har fått med dere eller kjønner ut av bildet, ble det så vi endelig fikk kjøpt en campervan! Nå skal jeg være 100 % ærlig å si at den ...

Totti Candy Factory

22.09.2016 kl.17:17
Skrevet av Kathleen
Rett ved siden av Melonpan i Osaka ligger en butikk som heter Totti Candy Factory.  I butikken er det godteri i løsvekt,  søte candypops og sukkerspinn. Jeg har prøvd...

Juleturen er i boks :-)

22.09.2016 kl.16:00
Skrevet av Lindasreiser
Nå har jeg booket flybilletter til Vilnius første helgen i desember. En venninne og jeg skal på juletur sammen. Vilnius er hovedstaden i Litauen. En passe stor by med ca 560 000 innbyggere. De bil...

Shinkansen

21.09.2016 kl.12:28
Skrevet av Kathleen
Det har alltid vært et ønske  å reise med Shinkansen en gang. Shinkansen er et lyntog som kjører opp til 300 km i timen! Siden vi skulle være lenge i Japan, så tenkte vi hvorfor ikke reise med...

Beste sushi?

19.09.2016 kl.19:14
Skrevet av Kathleen
På vår siste dag i Osaka spiste vi sushi på en restaurant som heter Ichibazushi.  Sushi i Japan smaker mye bedre enn her hjemme. Litt vanskelig å forklare,  men de smaker mye mer der enn...

Koreansk wok med and

19.09.2016 kl.11:20
Skrevet av matidag
Det er mandag, ferien er over og vi er endelig på vei inn i en normal tralt, vi har spist mye ute, men endelig var det hjemmelaget mat på tapetet igjen. wok, noe vi alle liker, og idag var det av ...

Anemone Thai restaurant - Okpo

19.09.2016 kl.08:05
Skrevet av matidag
Gårsdagens søndagsmiddag ble inntatt på Anemone Thai restaurant i Okpo. En spennende restaurant å komme inn på, da "stolene" viste seg å være sofa, ja det finnes benker og "sofa" på restauranter...

Tilbake til Barcelona!

18.09.2016 kl.23:14
Skrevet av Travelust
Da var det en stund siden sist, og jeg kan informere om at: Jeg skal tilbake til Barcelona! I år! Om litt over 2 uker. Det hadde jeg aldri trodd. Jeg reiser bort en langhelg med jobben, fra torsd...

Popcorn Papa

18.09.2016 kl.15:03
Skrevet av Kathleen
Her i Norge når man kjøper popcorn så er det vanlig at den er saltet.  Noen ganger kan vi tilsette krydder med smørsmak,  cheddar og white cheddar.  Da vi gikk rundt en shoppingsente...

En liten stor update!

17.09.2016 kl.13:55
Skrevet av Ida Leirvik
Heihei! Nå har det gått en uke uten at dere har hørt fra meg, og det er enkelt å greit kun fordi vi fortsatt er i Alstonville! De vi bor hos er kjempe hyggelige, og de overforer oss en del, hehe. ...

Ekstremvær i Sør Korea

17.09.2016 kl.06:57
Skrevet av matidag
Jeg elsker vær, all slags vær, sol, vind, regn, snø, storm, orkan, lyn torden...ja rett og slett i overkant glad i vær.  Og vær det har vi her i Korea idag. 7 Eleven, rett nedforbi der vi ...

Osaka Dotonbori Konamon Museum

16.09.2016 kl.12:13
Skrevet av Kathleen
Vi dro til Osaka på grunn av to ting: mat og figurer. Osaka er kjent for å være Japans kjøkken :) Figurene er hovedsakelig kjæresten min sin hobby. Vi fikk besøkt alle de butikkene han ville i de ...

Melonpan

15.09.2016 kl.19:11
Skrevet av Kathleen
Melonpan er noe vi oppdaget på jakt etter noe å spise i nærheten av leiligheten våres i Osaka. Melonpan er en veldig søt bakervare.  Det er ikke helt som en boll...

Middag på bbq chicken - Jangseungpo

15.09.2016 kl.11:05
Skrevet av matidag
Etter en fantastisk tur på stranda tok det ikke lange tiden før guttene var fra seg av sult.... planen var hjemmelaget middag, men guttene var så sultne at de kom til å dø før maten kom på bordet.....

Forberedelse til neste tur

15.09.2016 kl.00:36
Skrevet av Lindasreiser
I dag er det akkurat en måned til jeg reiser på neste tur. Da blir det endelig et nytt land i Asia. Denne gangen til Nepal. Jeg har booket gjennom et reiseselskap som driver litt frivillig arbeid r...

Glimt fra Island

14.09.2016 kl.15:28
Skrevet av Globetrotter
Her kommer noen instagramøyeblikk fra Island.    Reykjavik og Hallgrimskirka ett fra restaurant Perlan    Perlan: Her spiste vi fireretters. Litt dyrt men absolutt ...

Osaka Castle

14.09.2016 kl.12:38
Skrevet av Kathleen
Da jeg reiste til Osaka i 2011 var jeg bare der i noen timer og jeg fikk ikke muligheten til å besøke Osaka Castle. Jeg har lest at det er noe man burde besøke når man er i Osaka, så det gjorde vi ...

PREIKESTOLEN PT.1

14.09.2016 kl.10:21
Skrevet av Benedikte Deiz
  Take a KVIKK LUNSJ God formiddag, da har jeg gått igjennom bildene fra gårsdagens tur og konklusjonen er - for en fantastisk tur! Vi har snakket lenge om at vi har ønsket å gå opp Prei...

Tilbakeblikk på Malta

13.09.2016 kl.22:43
Skrevet av Lindasreiser
Det er tre uker siden vi var på Malta. Det var brutalt å komme tilbake til hverdagen. Rett i en 7 døgnsvakt, så 3 dager på konferanse og 2 fagdager etter det igjen. Men nå har jeg nå fem dager fri ...

Vatikanet Roma

13.09.2016 kl.19:40
Skrevet av Asalia
Jeg fikk aldri lastet opp bildene fra Vatikanet da vi var der i sommer. So here it comes!      Er ikke Vatikanet vakkert?    #italia #roma #t...

Testpassasjer på Oslo Lufthavn

13.09.2016 kl.18:55
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I begynnelsen av august søkte Oslo Lufthavn etter personer som kunne være med å teste den nye terminalen på flyplassen før den åpner. Responsen var overveldende og enorm! Og de heldige utvalgte fik...

Osaka home :D

13.09.2016 kl.12:21
Skrevet av Kathleen
Vi dro til Osaka mot slutten av ferien våres. Opprinnelig så var planen å bare overnatte der, men vi ombestemte oss slik at vi skulle være der i to netter. Vi leide en leilighet gjennom Airbnb. Lei...

Hvor ellers i verden, kunne dette vært mulig?

13.09.2016 kl.09:33
Skrevet av Lillja
Med liten respekt for annen manns eiendom, stjeling, ramponering og andre aktiviteter som ikke tåler dagens lys - så ble jeg gledelig overrasket over dette! Ble faktisk litt glad jeg! ...

Chuseok ( Høsttakkefest ) -De viktigste helligdager hos Koreanere

13.09.2016 kl.07:21
Skrevet av matidag
Denne uken er det Chuseok har i Korea, da har alle fri i 3 dager ,en skikkelig langhelg med andre ord. Vi velger også å ta denne ferien istedet for høstferien som de har hjemme i uke 41. Vi m...

Desserts in Tokyo

12.09.2016 kl.20:09
Skrevet av Kathleen
Hvis der enda ikke er tydelig,  så er jeg veldig glad i mat. Da vi var i Japan så spiste vi så utrolig mye god mat,  men vi spiste også en del desserter også...

Sunshine state

12.09.2016 kl.03:25
Skrevet av USA~life
Headed for the Sunshine State, wishing summer would never end.     #USA #utveksling #exchangestudent #collegelife #toyotasolara #convertible #kabrio #reise #USAreiser #Florida #hve...

Edogawa Fireworks Festival

11.09.2016 kl.12:13
Skrevet av Kathleen
Vi ble invitert av verten våres om å se på fyrverkerifestivalen i nærheten av der vi bodde. Hun spurte også om vi ville låne en yukata. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve en yukata, så det takket...

Finnmark <3

11.09.2016 kl.11:48
Skrevet av Lillja
Fine Finnmark! Vill og vakker natur, bilder som kan gi den mest hardbarkede utflytteren hjemlengsel. Disse bildene er knipset rundt forbi i Alta, da jeg var på besøk der, hos min sønn og svigerdatt...

Sjømannskirken i Okpo - Bare innom for en kaffe og vaffel

11.09.2016 kl.02:39
Skrevet av matidag
Lørdag ettermiddag tok vi en liten tur innom sjømannskirken, det er jo kjekt å se hvor de holder til å gjerne komme på noen av arrangementene deres når de har det. Sjømannskirken er en trygg hav...

Charleston, SC, en sørstatsby med sjarm

10.09.2016 kl.23:13
Skrevet av USA~life
For mange utenfor USA, er byen Charleston ukjent, men i sørstatene er byen et ikon. Charleston ble grunnlagt til ære for King Charles II av England i 1670, og er en viktig havneby. Byen har en hist...

5 år!

10.09.2016 kl.15:09
Skrevet av Ida Leirvik
Kommer ikke til å være så mange kliss innlegg fra meg, men ville bare si at i dag feirer jeg og Christer 5 år som kjærester, hipp hipp! Tenk at vi har klart å holde ut...

Okonomiyaki!

10.09.2016 kl.12:14
Skrevet av Kathleen
Jeg og kjæresten min er matglade! Okonomiyaki er noe begge har hatt lyst til å spise. Okonomiyaki, tja, hvordan skal man forklare hva det er? Okonomi betyr "hva du vil" eller "hvordan du vil" og ya...

Reinsdyr utenfor hyttedøra

10.09.2016 kl.10:35
Skrevet av linnhelens
I går var vi innom hytta i Bugøyfjord etter vi hadde vært i Finland. 7 grader var det da vi dro fra Bjørnevatn, så det var litt andre temperaturer her oppe enn sørpå ;) Mor dro i boblejak...

Trygghetsalarm på reisen

10.09.2016 kl.02:34
Skrevet av USA~life
Jeg har alltid trent ute om kveldene i Norge, men når jeg flyttet til USA, fant jeg fort ut at det å være ute der på kveldstid, kan være mye mer risikofylt enn hva det er her hjemme. Jeg anbefaler ...

En svipptur til Finland

09.09.2016 kl.21:37
Skrevet av linnhelens
Vi kom jo til Kirkenes i går, og hele gårsdagen fløy av gårde så fort som bare det. Vi har vært hos begge mine bestemødre og en tur downtown Kirkenes. Vi bor jo litt utenfor byen, men jeg har fått ...

Korea Town (Shin- Okubo)

09.09.2016 kl.12:31
Skrevet av Kathleen
Jeg og kjæresten min er veldig glad i koreansk mar. Vi hadde egentlig lyst til å dra til Sør-Korea for å spise mat der, men det hadde blitt for dyrt. En dag så husket jeg at det er mange koreanere ...

En titt i hverdagslivet i Jangseungpo-dong

09.09.2016 kl.06:54
Skrevet av matidag
Igår måtte jeg rett og slett ta turen ut alene etter Magne kom fra jobb, guttene finnes ikke interessert i å gå tur, og det er begrensninger hvor mange ganger jeg gidder å gå rundt og rundt basseng...

Asakusa Sensoji Temple

08.09.2016 kl.13:25
Skrevet av Kathleen
En dag mens vi ikke hadde noe å gjøre dro vi til Asakusa Sensoji Temple. Jeg har vært her tidligere med broren min, men jeg ville allikevel tilbake hit. Det tok oss litt tid før vi gikk til selve t...

Kirkenes Next!

08.09.2016 kl.08:49
Skrevet av linnhelens
Nå sitter Eline, min mor og jeg på Gardermoen.. eller Oslo Lufthavn som det nå heter, og venter på flyet! Vi har stått opp veldig tidlig i dag, og jeg kjenner jeg er sykt trøtt. Håpe...

Kastet meg selv ut av et fly!

08.09.2016 kl.05:58
Skrevet av Ida Leirvik
Nå er vi dratt fra Brisbane for godt, og blir nok ikke å komme tilbake dit før neste år en gang. Vi befinner oss nå i Byron Bay og koser oss en del, selv om finværet lar vente på seg desverre. Før ...

Studere Medisin i USA?

07.09.2016 kl.20:34
Skrevet av USA~life
Jeg hadde ikke noe ønske om å bli lege da jeg gikk på videregående skole. Jeg var ikke flink i matte og fysikk, og min eneste erfaring med sykehus var at de var skremmende. Jeg var helt sikker på, ...

High School eller College i USA?

07.09.2016 kl.18:47
Skrevet av USA~life
  La oss bare slå fast en ting med en gang, college og High School i USA er fantastisk! Du får møte flotte typer som Kristian her nedefor:) Vil du ha det gøy er det bare å pakke bagen!  ...

TIPS TIL SUNN OG BILLIG FLYPLASSMAT (og generelle vente-på-fly tips)

07.09.2016 kl.16:03
Skrevet av fitnesskaroline
Heisann dere! Da jeg var ute å reiste i helgen, lærte jeg en hel del nye triks. Noen bedre enn andre.  Under har jeg samlet noen av de beste tipsene og triksene.  Tips til hvordan du...

Meiji Shrine

07.09.2016 kl.13:04
Skrevet av Kathleen
Meiji Shrine befinner seg rett ved siden av Harajuku stasjon. Vi skulle egentlig ikke hit, men Pokémon Go viste at det var veldig mange Sandshrews her og kjæresten ville ha Sandshrew. Vi kom hit g...

Shibuya

06.09.2016 kl.16:20
Skrevet av Kathleen
Er det ett sted i Tokyo som vi likte godt, så er det Shibuya! Her har vi vært flere ganger i løpet av 16 dager. Grunnen er nok fordi de tingene vi ville ha fant vi i de ulike butikkene her :) Når ...

Japanese Miyazaki beef & rice på Hong Kong Int. Airport

06.09.2016 kl.09:33
Skrevet av matidag
På flyplassen i Hong Kong, spiste vi på det som så ut som en litt finere restaurant. Vi vurderte menyen ( bildene) og guttene ville bare gå for en pølse i brød med pommes frittes og salat ... It be...

UVIRKELIG...TENK AT JEG FULLFØRTE! JEG ER TØFFEST I VERDEN! (toughest del 4)

06.09.2016 kl.03:06
Skrevet av fitnesskaroline
Team Trolljeger OCR (mangler bare Alex og Joachim på bildet) Det hele startet med at en venn viste meg noen videoer på youtube... Jeg så videoene vennen viste meg, og synes dem så totalt ga...

Reiser igjen!

05.09.2016 kl.13:47
Skrevet av linnhelens
Jippi!! På lørdag bestilte jeg flybilletter med Norwegian til Eline, min mor og meg. Så hvor skal vi denne gangen? Jeg skal nok en gang fly innenlands, og denne gangen bærer det faktisk no...

DA ER DET OVER...(toughest del 3)

05.09.2016 kl.00:51
Skrevet av fitnesskaroline
Tenk at jeg har gått å gruet meg siden juni til denne konkurransen, og nå er den over...Toughest Oslo 2016! Det var ekstremt tøft ,og utfordrende. Jeg kan si med hånden på hjertet at jeg aldri har...

Leo's Lekeland

04.09.2016 kl.18:47
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
For 1 uke siden var vi i 5 årsdag som ble feiret på lekelandet Eventyrfabrikken (tidligere Hopp i Havet). Den lille i huset ELSKET å være der å leke! Flere foreldre tipset oss derfor om å prøve ogs...

L'Ueno

04.09.2016 kl.15:33
Skrevet av Kathleen
L'Ueno er et bakeri i Ueno i Tokyo.  Dette bakeriet selger de søteste bakervarer noen sinne! Jeg har besøkt bakeriet tidligere i januar.  Likte det så godt at vi mått...

Another days in Paradise!

03.09.2016 kl.14:52
Skrevet av Ida Leirvik
På onsdagen hadde vi egentlig en ganske rolig dag. Gikk en lang tur for å komme til et shoppingsenter som heter Pacific Fair Shopping Centre, for vi skulle kjøpe bukse til Christer. Den forrige han...

Island <3

03.09.2016 kl.11:06
Skrevet av Globetrotter
Fredag for en måned siden satte jeg meg på flyet til Oslo, og etter å ha lokalisert reisefølget fra Trondheim på OSL, med et kort stopp innom SAS loungen (hurra for sølvkort og ...

TOUGHEST del 1

03.09.2016 kl.00:47
Skrevet av fitnesskaroline
Da er jeg kommet meg til Oslo og er kommet på hotellet til slutt! Etter mye om om men for å si det sånn Skal fortelle dere om det i morgen.  Inntil videre blir bildedryss...   ...

Pokemon Go i Tokyo!

02.09.2016 kl.15:39
Skrevet av Kathleen
Å spille Pokemon Go i Tokyo er kjempe gøy! Det er utrolig mange pokestops,  og ikke minst pokemons. Alle spiller det og! Okei da,  kanskje ikke alle,  men jeg har sett både unge og e...

Ferie

02.09.2016 kl.13:03
Skrevet av mosjonist
Etter relativt dårlig vær på Østlandet denne sommeren bestemte jeg meg for å dra en uke til syden. Valget falt på Kreta, og den ikke altfor store byen Platanias. Dette var et sted / by som ...

Aqua Park Shinagawa

01.09.2016 kl.13:26
Skrevet av Kathleen
En dag mens jeg så på serien Good Morning Call på Netflix så var det en scene der hovedpersonen dro til et akvariet.Jeg tenkte der og da at dit skal jeg når jeg er i Tokyo.  Vi dro dit en dag...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger på forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.