Magasin

september 2017

Når en blir en turist attraksjon.....

30.09.2017 kl.15:42
Skrevet av stavangerinmyheart
På torsdag var vi på en fantastisk ribb tur i Lysefjorden. Du kan lese om den HER. Turen startet i Stavanger sentrum, og lystig som vi var hoppet vi oppi flytedressene som vi ble tildelt, sammen m...

Asker - Ålesund (nesten) minutt for minutt

29.09.2017 kl.19:13
Skrevet av Fotokjerring
Jammen viste det seg at jeg ikke trengte å stresse over den lange bilturen til hjembyen denne gangen heller. Det gikk som vanlig over all forventning, relativt knirkefritt og radig. Jeg er så stolt...

its a wrap,

29.09.2017 kl.10:58
Skrevet av madebygb
featuring historien om hvordan jeg nesten ikke kom meg ut av landet jeg slet så lenge med å komme meg inn i. Jeg ville ikke levert en klage til KLM om jeg ikke kom meg ut. Heller sendt dem en kurv ...

Hompetitten i Lysefjorden...

29.09.2017 kl.10:23
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. I går var vi på en fantastisk tur innover i Lysefjorden i Rib båt fra Fjord Events.  Turen var fantastisk, og på grunn av urolig sjø hoppet vi og spratt bortover fjorden. Veldig gø...

Dyreparken tips!

28.09.2017 kl.18:55
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Vårt Kristiansand besøk nærmer seg slutten. Og det kjennes helt greit, med den uflaksen vi har hatt på denne turen. Vi kjøpte på forhånd billetter til 3 dager i Dyreparken. Tenkte at siden parken e...

Sjørøverhotellet Abra Havn

28.09.2017 kl.09:30
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Sjørøverhotellet Abra Havn ligger like ved Dyreparken i Kristiansand. Hotellet består av 171 ulike leiligheter, i forskjellige prisklasser, bygget som en landsby, i veldig gjennomført sjørøverstil....

Besøk i Guinness Storehouse

27.09.2017 kl.20:58
Skrevet av Lindasreiser
Da vi våknet i morges regnet det ute og det fortsatte det med resten av dagen. Men litt regn skremmer nå ikke oss, vi er jo tross alt bergensere.Vi droppet turistbussen og valgte heller å gå litt r...

Stengt!

27.09.2017 kl.17:33
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag tok vi turen tilbake til Dyreparken for å få med oss Hakkebakkeskogen. Men når vi kom til Hakkebakkeskogen så vi fort at det var stengt! Stengt var også Kardemomme by. Ikke et menneske der .....

reisefoto: Ramsey Island and Grassholm

27.09.2017 kl.17:14
Skrevet av madebygb
P(ost) F(erial) D(epresjon) i full blomst, et klart tegn på at man har hatt en fin reise. Har så mye mer jeg har lyst til å fortelle, hjemreisen gikk bla ikke smertefritt den heller, visste de...

Når tyven ikke kommer til...

27.09.2017 kl.08:25
Skrevet av mediakaos
Når jeg var i Seoul, så jeg mange av disse sekkene på vei dit. Bobby anti-theft heter de, og nå også i compact str. Men jeg slet litt med å finne de i Norge, og så glemte jeg de av...  M...

Indian summer og høst i Las Vegas

27.09.2017 kl.04:56
Skrevet av Neste kapittel
Noen deilige varme dager har tint oss opp etter det våte og kjølige Norgesoppholdet. Vi ønsket velkommen plussgrader over tredvetallet, og kunne svette både på The Jersey Shore og i New York City i...

Vi utforsker Dublin

26.09.2017 kl.21:36
Skrevet av Lindasreiser
Vi landet i Dublin, meg og en venninne, rett før kl 12.30 i dag. Solen skinte og det var 18 grader. Vi tok en taxi rett til hotellet som ligger i Temple Bar distriktet hvor det er mange restaurante...

Løver og masse regn

26.09.2017 kl.17:51
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
I dag våknet vi opp til regn. MASSE regn! Det bøttet ned i voldsomme mengder. Og ute var det bare grått og trist. En skikkelig tung høstdag med andre ord. Kjipt når det som står på dagens program e...

Gordiola glassverk

26.09.2017 kl.15:56
Skrevet av spaniaportalen
Like utenfor Palma på Mallorca ligger et lite slott fullt av de vakreste glassgjenstander. Gordiola glassverk hadde sin spede begynnelse i 1719, da en ung glassmester anla den første ovnen på Mallo...

Mallorcaperler - du skal være god for å skille dem fra ekte perler

26.09.2017 kl.15:49
Skrevet av spaniaportalen
Perler har alltid vært forbundet med rikdom, og mennesket har alltid søkt å produsere etterlikninger. På det 17. århundre ble viskose av fiskeskjell brukt som et beskyttende belegg på glass. Det va...

Cartagena

26.09.2017 kl.15:37
Skrevet av spaniaportalen
Med sine 2500 år utgjør Cartagena en viktig del av spansk historie, og omfatter fønisk bosetning til romere, kartagenere og maurere. I dag er byen en viktig marinebase, og Murcia-regionens parlamen...

På toppen av Bellver-skogen

26.09.2017 kl.15:27
Skrevet av spaniaportalen
I den "majorkinske" hovedstaden finner vi Bellver-borgen midt i skogen med samme navn. Den runde borgen er fra 1300-tallet, og er i dag en turistattraksjon og kulturskatt på den populære ferieøya M...

Helt alene i Abra Havn!

25.09.2017 kl.20:46
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Tidlig i dag morges tok vi toget til Kristiansand. NSB hadde nylig tilbud på togbilletter, og da slo vi like godt til. Fordelen med å jobbe turnus er at man har fri når man minst venter det og når ...

Rom med utsikt? Flørli - Lysefjorden

25.09.2017 kl.06:00
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. I går var jeg på en herlig tur til Flørli som ligger i Lysefjorden her i Rogaland.  Flørli kan reklamere med 4444 trappetrinn rett opp, og jeg kan garantere at du kjenner det i bei...

Dyreparken i Kristiansand

24.09.2017 kl.12:01
Skrevet av Reiseglad Reiseglad
Den siste tiden har vi brukt all fritid til boligjakt. Det er ingen hemmelighet at vi ønsker å flytte. Men når man bor i Oslo, er det ikke det enkleste boligmarkedet man befinner seg i. Vi vet akku...

Børaunen i Randaberg Kommune

24.09.2017 kl.07:12
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. I går fikk jeg meg en herlig tur til Børaunen i Randaberg Kommune.  Jeg parkerte ved Sande Stranda, og gikk i strandkanten til jeg kom til Børaunen.  Tross om jeg er oppvokst...

Amsterdam i mitt 🖤

23.09.2017 kl.23:08
Skrevet av a hint of
Amsterdam og jeg har opplevd mye sammen. Vi er gode, gamle venner 🖤     Takk for meg, vi sees igjen til neste år...     #amste...

Nedtelling til Cape Town

23.09.2017 kl.14:01
Skrevet av pandorasreise
Byen Cape Town har så mye å by på, med et stort utvalg av opplevelser og attraksjoner. Tiden der blir knapp så det gjelder å prioritere riktig i denne byen med rik historie og utrolig skjønnhet. ...

DINNER ABOVE THE CLOUDS

21.09.2017 kl.20:20
Skrevet av Sienna
Vårt favorittsted! Hvertfall for mat. Sushisamba, i 38. etasje. Det er et spisested over som heter Duck&Waffle, men der har vi ikke vært enda. Første gang vi var på Sushisamba holdt jeg på å DØ i h...

Different Japanese snacks and drinks

21.09.2017 kl.13:32
Skrevet av Kathleen
It would take a long time if I wrote a post for each and everything we ate there, so I'll just clump them up into one post.Unfortunately I haven't been able to take a photo of everything we ate, so...

Okonomiyaki

21.09.2017 kl.13:31
Skrevet av Kathleen
On our last night in Toyko, we ate dinner at an okonomiyaki place in Shibuya! We liked the place last year and wanted to visit it again. This is how the table looks like. We or they cook the food ...

Rosslandsguden i Sokndal

21.09.2017 kl.06:03
Skrevet av stavangerinmyheart
I helgen var jeg nede i Egersundsområdet, med en tur til Sogndalstrand. Dere kan lese om det HER og HER. På turen fra hytten til Sogndalstrand kjørte jeg forbi en attraksjon som jeg måtte bare tit...

En orkan skyller innover landet

20.09.2017 kl.16:34
Skrevet av Neste kapittel
SK 907, OSL-EWR kom lastet med kofferter, håndbagasje og svigerforeldre i går ettermiddag. Her hjemme hadde vi jobbet hardt i forkant med å være best mulig forberedt. Husvask og meditasjon har...

Ramune soft serve

20.09.2017 kl.13:30
Skrevet av Kathleen
Last year when we went to Mandrake in Akihabara we saw a soft serve stand. This year on our way there, I was praying that the same stand would be there as I really wanted something cold to eat on a...

Starbucks in Japan

19.09.2017 kl.13:29
Skrevet av Kathleen
I don't really like Starbucks, but I do like Starbucks in Japan! Why? Well because they have Matcha Frappe! and I am a big fan of Matcha, seriously Norway, please hop on the matcha wagon already! ...

Trondheimshelg

18.09.2017 kl.20:42
Skrevet av Idarossland
Då var helga, og mandagen over allerede. Helga føyk i alle fall av gårde for oss, for vi har vore på besøk hos Martin og Tara i Trondheim.😊  Vi kjørte via Orkanger til Trondheim, ...

Ramen

18.09.2017 kl.12:28
Skrevet av Kathleen
Japanese ramen are the best! We found a ramen shop at Akihabara. I really suck at explaining directions, and I also do not know the name of it. However the ramen shop is located at the same street ...

Songdalstrand - wow for en perle....

18.09.2017 kl.05:59
Skrevet av stavangerinmyheart
I helgen var jeg på hyttetur i Egersunds området, ut mot Sogndalstrand. På hjemturen ble det bestemt å ta en tur innom denne perlen, noe som jeg absolutt ikke angrer på.  Å ankomme denne søvn...

Trollpikken - en fin tur

17.09.2017 kl.18:47
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei der. På lørdag var vi en liten "jentegjeng" som hadde en fin tur til Trollpikken som ligger i Egersund, cirka en times kjøretur fra Stavanger. De siste månedene har Dalane fått denne attraksj...

Genki Sushi and Kaisen Misakikou

17.09.2017 kl.13:27
Skrevet av Kathleen
If there was one thing I was looking forward to on my trip, it was getting to eat Japanese sushi again! Japanese sushi is a whole different level that here at home! One, Japanese sushi is quite de...

Japan Ice Ouca

16.09.2017 kl.17:24
Skrevet av Kathleen
Japan Ice Ouca has one of the best ice creams I have eaten! It is a small shop and is located near Ebisu station.   When we arrived there, there was quite a queue. We didn't get to t...

Mocha Cat Café

16.09.2017 kl.12:23
Skrevet av Kathleen
During our last day in Tokyo we just hanged around Akihabara, because it is our favorite place, almost. We stumbled upon a Cat Café where you pay 200yen/10 minutes. I am highly allergic to cats, bu...

Tamsvik - Herregård i nærheten av Stockholm

16.09.2017 kl.07:44
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Da har jeg kommet hjem etter to innholdsrike dager som jeg har tilbragt rett utenfor Stockholm på en Herregård som heter Tamsvik.  Dette var en nydelig plass, og hotellet ligger fi...

I dag er jeg på vingene igjen!

16.09.2017 kl.05:50
Skrevet av Lillja
Min lille grønne er pakket og klar. Jeg er på farten til flyplassen og skal hjem, HJEM, til Kirkenes. Dvs. jeg har nok ikke tenkt å være der lengre enn jeg må. Jeg skal nemlig på hytta. Jeg gled...

Koiwa's fourth Awa Odori Festival

15.09.2017 kl.20:21
Skrevet av Kathleen
Our host informed us long before our stay that Koiwa is having a festival. She gave us the date and time in advanced and gave it again when we were there. On that day, we managed to go to other pl...

Meiji Temple

15.09.2017 kl.11:20
Skrevet av Kathleen
If there is another place I love re-visiting it must be Meiji Temple! I have been here all the times I have been to Tokyo, and still am not sick of this place. While in Tokyo, I met my aunt and he...

Ozashiki Odori Dance

14.09.2017 kl.16:19
Skrevet av Kathleen
When my boyfriend and I went to Asakusa, our goal was to find a mawashi which is a belt sumo wrestlers use. Upon exiting Asakusa Station we saw Asakusa Culture and Tourism Center. We decided to go ...

Robot Restaurant

14.09.2017 kl.13:18
Skrevet av Kathleen
When I first visited Tokyo I wanted to go to the Robot Restaurant, however my brother and I didn't have a lot of time. During my second visit to Tokyo I wanted to go there as well, however for some...

Styrk imunforsvaret med ingefærshots

14.09.2017 kl.12:45
Skrevet av Idarossland
Eg har lenge tenkt på at eg sku ha laga ingefærshots til å ha i kjøleskapet. Det er jo så oppkvikkande, og ikkje minst bra for kroppen, med ein liten shot kvar morgon før jobb.😊  Også ...

Hva skjer i morgen?

13.09.2017 kl.21:29
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. Nå sitter jeg her og følger nøye med på mine flygninger i morgen. Jeg har selvfølget booket meg på noen SAS fly som i grunnen skulle ta meg til Stockholm. Om de går, det vet jeg ikke end...

Kokono- Tonkatsu

13.09.2017 kl.18:17
Skrevet av Kathleen
We went to Kokono on our way to Maricar to eat lunch. It was located inside a building with a lot more other restaurants. One has to pay for food already at the reception or waiting area, which me...

UÆÆÆÆÆ

12.09.2017 kl.17:30

Date in Akihabara

12.09.2017 kl.12:16
Skrevet av Kathleen
The lovely thing about technology is that we can reach people from different countries just with a button. A few months ago I got to know someone through IG. She is from Tokyo, but has an interest ...

MY GIRLFRIEND // THE ACTOR

11.09.2017 kl.23:46
Skrevet av Sienna
Jeg var på generalprøven til Tryllefløyten på lørdag. Kira var amazing som vanlig og stykket var kortere enn sist. Jeg sovnet likevel, ehe. Opera er kanskje ikke den mest spennende tingen i ve...

Hvor var du 11. september 2001?

11.09.2017 kl.14:45
Skrevet av Fotokjerring
Noen dager går inn i historien, og man vil for alltid huske hva man gjorde og følte denne dagen. En av den nyere verdenshistoriens mest minnerike hendelser skjedde i USA for nøyaktig 16 år siden. D...

L'Ueno and the cutest pastries!

11.09.2017 kl.14:15
Skrevet av Kathleen
Ever since I discovered this place with my brother on December 2015, I keep coming back to buy something from this place. This is a bakery located near Ueno Station. If you walk from Ueno Station t...

Maricar

11.09.2017 kl.12:09
Skrevet av Kathleen
Before coming to Japan, we booked a MariCar tour. MariCar is where you can go-kart in the streets of Tokyo. We wanted to try it last year, unfortunately my boyfriend did not have a licence that tim...

Marion Crepes

10.09.2017 kl.14:06
Skrevet av Kathleen
If you walk along Takeshita Street in Harajuku, there are creperies on almost every corner. There are a lot of crepes to choose from and they are quite cheap. Before we left for Tokyo I learned of...

Japanese Home

10.09.2017 kl.13:06
Skrevet av Kathleen
We decided to use AirBnb for this trip as we did last year. We used the same place as we did last year because we really liked the place. Checking in was quite easy, since our host just left the ke...

Victoria Hotell - Stavangers eldste

10.09.2017 kl.09:24
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei dere. På fredag var jeg på frokost  på Best Western Victoria Hotell, og en kan vel si at en fredag kan ikke starte bedre. Victoria Hotell er Stavangers eldste hotell, og tross alder kan ...

En natt på Tjøme

09.09.2017 kl.18:23
Skrevet av a hint of
Vi har sovet på Scandic Havna i natt, og det var høst i lufta på Tjøme......     #reise #tjøme #havna #høst

Sarande - en perle i det joniske hav

09.09.2017 kl.12:53
Skrevet av pandorasreise
Inngangsporten til det sørlige Alabania ligger som en vakker hestesko mellom fjellene og havet. Byen ligger ovenfor den greske øya Korfu, og har middelhavsklima og varmt rent havvann. Alban...

Tropiske Qeensland

08.09.2017 kl.16:00
Skrevet av Ida Leirvik
Den 28 mai var vestkyst eventyret over og vi tok flyet heeeele veien på tvers av Australia og nord, opp til Cairns! Siden vi startet turen vår i Brisbane, hadde vi fortsatt en del av østkysten igje...

Neste års sydentur bestilt :D 3 uker på Kypros <3

06.09.2017 kl.02:17
Skrevet av Karimaritas blogg
Neste års syden tur går til Kypros/Ayia Napa, på Sunprime Ayia Napa Suites i 3 uker. Det er første gang vi blir så lenge, men det tror jeg blir veldig fint, for det var her vi var i år også :) Vi...

viktige reiseforberedelser

05.09.2017 kl.14:32
Skrevet av madebygb
Når du skal reise alene som single dame er det en del ting som er viktige å tenke på. La oss for eksempel ta huden: Det er kjempeviktig å forberede ansiktshuden på den tørre luften på flyet ved å f...

Har dere hørt om hun som IKKE skulle på noe Høstferie reise?

04.09.2017 kl.22:53
Skrevet av damerisinbestealder
I høst skulle vi ikke på noe særlig høstferie..... Jommen sa jeg smør! Siden jeg/vi har reist og kost oss masse det siste halvåret, så tenkte jeg at det eventuelt bare skulle bli et par dag...

Teller ned dagene, som ikke kan gå fort nok..

04.09.2017 kl.10:32
Skrevet av Lillja
Se det, da var helgen unnagjort. Har hatt ei fin helg, som vi avsluttet i går kveld, med en stor kasserolle med reinkjøttsuppe. Laga så mye at jeg slipper å lure på hva vi skal ha i dag. ...

UKEN SOM GIKK #13

04.09.2017 kl.09:18
Skrevet av xplor
Ukens opptur: Ikke bare én, men flere oppturer har gjort uken som gikk til en av de bedre! Som jeg nevnte i forrige innlegg har vi både fått leilighet og hund, og jeg kunne ikke vært mer fornø...

Stokkavannet i nydelig høstvær

03.09.2017 kl.09:37
Skrevet av stavangerinmyheart
Hei og god morgen dere. I går var jeg på en herlig tur rundt Store Stokkavannet, som ligger her i Stavanger. Vannet ligger i bydelene Madla, Tasta, Eiganes og Våland. I grunnen er det rene idyllen...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger på forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.