Magasin

East Side Gallery

31.10.2016 kl.17:55
Skrevet av Kathleen
Etter Check Point Charlie dro vi til East Side Gallery. Vi tok tog og det tok litt tid før vi kom oss dit.  Vi gikk faktisk langs hele veggen fra start til slutt :) De har satt opp gjerd...

Halloween i Korea ;)

31.10.2016 kl.14:18
Skrevet av matidag
Mens guttenes klassekamerater sitter på skolen i Norge, har altså vi kveld her nede og nettopp hatt runden med trick or treat på dørene rundt i Leilighetskomplekset. Flotte foreldre hadde organsis...

Messehelg er over

30.10.2016 kl.16:19
Skrevet av mediakaos
Garn, tilbehør, stoffer +++++++ hobby i utrolig mange varianter, er observert og noe er med hjem. Sy och handverkfestivalen over Stockholm er over og en flott helg er over for min del. Sliten ...

Check Point Charlie

30.10.2016 kl.14:12
Skrevet av Kathleen
Etter Memorial to the Murdered Jews of Europe dro vi til Check Point Charlie. Her er noen bilder :)

Memorial to the murdered Jews of Europe

29.10.2016 kl.16:05
Skrevet av Kathleen
Rett etter Berlin Tor gikk vi til Memorial to the Murdered Jews of Europe.  Det var bare et par minutters gangavstand mellom de to stedene.  Det synes ikke helt,  men noen av de blok...

En uke på fjellgården, Nepal

29.10.2016 kl.07:19
Skrevet av Lindasreiser
Nå har jeg altså vært en uke på en økologisk gård og luket ugress. Jeg tok bussen fra Kathmandu til Banepa forrige søndag. Derfra er det ca 40 minutter å gå opp til gården. Det er en vakker tur gje...

Berlin Tor

27.10.2016 kl.19:03
Skrevet av Kathleen
Etter å ha sjekket inn i hotellet,  dro vi med en gang på en sightseeing tur.  Første stopp var Berlin Tor. Berlin Tor minner meg veldig mye om Arc de Triomphe du Carrouse...

Bondelivet

27.10.2016 kl.13:57
Skrevet av Ida Leirvik
Som nevnt tidligere er det liten mobildekning her, og den kommer og går litt som den selv vil. De kveldene jeg har tenkt å skrive et innlegg til dere, har ikke alltid vært gode. Stor...

Berlin 2016

26.10.2016 kl.20:20
Skrevet av Kathleen
Heisann! Har vært fraværende på grunn av hektiske dager med skolearbeid, trening og jobb. Det har ikke vært noe spennende som har skjedd i livet mitt som er interessant å ...

Norwegian dropper Las Vegas-ruter til sommeren

24.10.2016 kl.19:01
Skrevet av Pokerspiller
Kjedelig nyhet fra Norwegian dessverre. Ruten til  Las Vegas droppes, i vært fall i sommerhalvåret, dvs. mens WSOP pågår.  Grunnen skal vist nok være at det er for varmt?.. Le...

INSPIRASJON,FOREDRAG OG FAGLIG HELG MED KREFTFORENINGEN. (Jeg gir dere også noen gode motivasjonstips.)

24.10.2016 kl.03:24
Skrevet av fitnesskaroline
Dette har vert en veldig innholdsrik helg.  Har hatt en veldig fin frivillighetsforum helg med Kreftforeningen. Vi startet på lørdagen kl 12, og holdt på helt til kl 21 på kvelden.  Men...

Alene i Kathmandu

22.10.2016 kl.13:30
Skrevet av Lindasreiser
Jeg ga opp å finne busser inn til sentrum. Forsto ingenting av hva de ropte og når jeg spurte om de gikk til Thamel pekte alle fremover. Hoppet heller i en taxi. Det kostet meg 300 rupi, ca 22kr. M...

Utflukt til ape-tempelet, Nepal

22.10.2016 kl.07:08
Skrevet av Lindasreiser
Etter lunsj i går hadde vi en utflukt til ape-tempelet eller Swayambhunath som det egentlig heter. Det ligger på vestsiden i Kathmandu. Nå har jeg endelig fått meg et kart, så jeg kan følge med hvo...

HVORDAN REAGERER DU NÅR DU SER DETTE?

22.10.2016 kl.02:32
Skrevet av fitnesskaroline
Heisann dere! Jeg må virkelig le litt av meg selv. Hehe... Dem siste dagen og ukene har jeg gått igang med ett ekstremt stort prosjekt hjemme i leiligheten. Jeg skal organisere, kaste, gi bort og ...

Fjelltur til Oknyeobong

21.10.2016 kl.08:55
Skrevet av matidag
I kuling og med friskt mot startet vi oppstigning til fjellet Oknyeobong idag formiddag. Fra å være snaue 20-25 moh, skulle vi opp til 554,7 moh. Vi ser toppen fra leiligheten vår, og den ser nokså...

En ny spennende dag i Kathmandudalen

20.10.2016 kl.16:25
Skrevet av Lindasreiser
Namaste ! Veldig koselig når folk hilser på meg i gaten. Når de hilser med Namaste hilser de egentlig på guden i meg. Vi har vært på dagstur til et kloster i dag. Tok buss fra hovedbusstasjonen ti...

Lanta Old Town

20.10.2016 kl.13:45
Skrevet av TravelForLife
Mens hele vestkysten av Koh Lanta nesten er en sammenhengende lang strand på 27 km, er det ingen strender på østkysten av øya. Her finner man imidlertid Lanta Old Town som virkelig e...

Boudhanath stupaen, Nepal

19.10.2016 kl.15:12
Skrevet av Lindasreiser
Etter yoga og litt matlaging besøkte vi en av verdens største stupaer, Boudhanath, som selvfølgelig står på UNESCOs verdensarvliste. Denne stupaen som står her i dag ble bygget på 1300-tallet. Den ...

"Fjelltur" til Geoje skulpurpark

19.10.2016 kl.11:17
Skrevet av matidag
  Jeg hadde i forrige uke lurt på om Tonje & Marius ville være med på skulpturpark, noe de hadde lyst til. Vi avtalte idag kl. 1100 at vi tok fatt på turen. Planen var jo at vi skul...

Organisert kaos i Kathmandu

19.10.2016 kl.04:31
Skrevet av Lindasreiser
Etter litt språkundervisning og lunsj i går tok vi "buss" inn til sentrum av Kathmandu. Sentrumsbussene er Toyota Hiacer som lesser innpå så mange folk som overhodet mulig. Jeg synes det er kjempeg...

Litt bilder fra Dhapasi Hight, Nepal

18.10.2016 kl.05:49
Skrevet av Lindasreiser
God morgen fra Kathmandu :-) Det er en nydelig utsikt vi har her fra Dhapasi Height. Frokosten er inntatt og vi venter på at undervisningen skal starte. Vi skal ha et par timer med nepalsk språk. B...

Spørreskjema, hjelp trenges :)

17.10.2016 kl.23:41
Skrevet av dagligdose
Hei, De siste dagene har jeg jobbet for fult med min masteroppgave som skal leveres snart. Da trenger jeg litt hjelp fra dere og tenkte kanskje jeg kunne be dere om hjelp, håper så mange som ...

Vakre Barcelona

17.10.2016 kl.22:08
Skrevet av Travelust
Da er jeg vel hjemme igjen etter en fantastisk tur til Barcelona!  Etter mye god mat og (spesielt) drikke, var det tungt å komme tilbake til uka og dens hverdagslige gjøremål igjen.  ...

Bli-kjent-dag i Kathmandu

17.10.2016 kl.15:46
Skrevet av Lindasreiser
Vi er visst 15 stykker som kom i går og skal være med på forskjellige prosjekter rundt i Nepal. I dag skulle vi bli kjent med hverandre og nabolaget her i Greenland, en bydel i Kathmandu. Vi ble d...

Da har jeg ankommet Nepal

16.10.2016 kl.13:50
Skrevet av Lindasreiser
Da er jeg i herlige kaotiske Asia igjen :-) Etter en lang og slitsom tur har jeg endelig kommet til huset der alle de frivillige bor. Det er sikkert 10 gutter og jenter her fra rundt om i Europa. ...

Geoje Sea World

16.10.2016 kl.13:44
Skrevet av matidag
Det store høydepunktet for guttene når vi reiste til Korea var at de skulle bade med delfiner, det fikk de endelig gjort idag, Jeg har tidligere utsatt og utsatt pga været, hadde lys...

Sanuk - Svenska Skolan Thailand

16.10.2016 kl.12:06
Skrevet av TravelForLife
Her på Koh Lanta er det 2 svenske skoler. Våre barn går på Sanuk, hvor det er barnehage og grunnskole. Sanuk betyr ha det gøy og trives på thai. Skolen startet sånn smått i 1999...

Jinju lanternefestival

16.10.2016 kl.03:53
Skrevet av matidag
LANTERNEFESTIVAL Onsdag fant jeg og Kathrine ut at når ikke mannfolka brydde seg særlig om lanternefestivalen, etter at de hadde hørt på jobb at det tok lang tid å finne parkering, lang tid for å ...

Når flyet er på vei til å ta av, da er det litt for sent..

16.10.2016 kl.00:28
Skrevet av Pokerspiller
Kjære flyselskap, enten du heter SAS eller Norwegian. Kan dere prøve å ta flysikkerheten bitte litt på alvor? I løpet av september opplevde jeg nemmelig en hendelse om bord på et fly som fikk ...

Reisetips MALLORCA - Små perler, badeferie, aktiv ferie, matopplevelser eller kanskje storbyferie..

15.10.2016 kl.08:01
Skrevet av Lykkebobla
Nok en gang har jeg tatt en sensommertur til Mallorca. Selv syns jeg det er mange fantastiske steder å reise, men allikevel vender jeg ofte tilbake til Mallorca. Hit er det mange flyavgan...

Litt stresset dagen før avreise

14.10.2016 kl.20:38
Skrevet av Lindasreiser
Klokken 12.42 i dag fikk jeg en melding om at toget mitt fra Bergen til Oslo i morgen er blitt kansellert pga. streik. Ble litt stresset da gitt. Ble bekymret for at jeg ikke skulle klare å komme m...

POW camp Korea

13.10.2016 kl.11:23
Skrevet av matidag
Søndag var vi innom et lite marked som lå rett ved siden av Historic park of Geoje P.O.W. camp, vi fikk selvsagt med oss historie fra Koreakrigen. HISTORY PARK OF GEOJE P.O.W. CAMP P.O.W p...

Hjemme hos Zucca

12.10.2016 kl.20:40
Skrevet av selmac
Hei bloggen ♥ Det er kanskje ikke helt hjemme hos Zucca, men det er i hvert fall her han spiller hjemmekampene sine sammen med lagkameratene på New York Rangers :)  Jeg e...

Kjære Nicaragua....

12.10.2016 kl.12:17
Skrevet av mediakaos
Hva forventer du? Hva tenker du nå? Spørsmål som Nina fra Plan spurte meg, da vi var på vei ombord i flyet. Gode spørsmål, som jeg bare delvis klarte å besvare på det tidspunktet. Jeg hadde en fore...

Hemmelig fan

11.10.2016 kl.20:27
Skrevet av selmac
Hei bloggen ♥ Når vi først var i New York måtte vi selvfølgelig innom Dash! For oss som ser på The Kardashians var det et must, hehe. Med tanke på området det ligger i ble jeg egentli...

Vi er på plass!

10.10.2016 kl.14:04
Skrevet av Ida Leirvik
Ville bare informere om at vi er kommet frem til gården vi skal jobbe på og har det bra. Det ser ut til at det er delvis mobildekning, og kanskje er vi heldige å få lå...

Massemordere på tur!

09.10.2016 kl.13:00
Skrevet av Ida Leirvik
Heihei igjen. Nå er det kveld hos meg, og vi har fått tak i mere internett. Denne gangen er det wifi, jeeei. Eneste som er kjipt er at det kun er 100mb som er gratis, noe som jeg sikker...

Snart reiser jeg til Nepal

09.10.2016 kl.12:19
Skrevet av Lindasreiser
Nå er det bare en uke til jeg er i Nepal. Jeg begynner å få litt sommerfugler i magen nå. Er veldig spent på hvordan denne turen vil bli siden jeg nå gjør noe nytt. Jeg skal nemlig jobbe som frivil...

A tank with a view

09.10.2016 kl.11:06
Skrevet av madebygb
Både moralsk og fototeknisk sensur har slått kraftig inn, og derfor blir det bare 2 bilder fra akvariet i Palma: Den moralske hindrer meg å publisere et ellers ganske bra foto av en havskilpad...

Kuer og kuldegrader

08.10.2016 kl.14:23
Skrevet av madebygb
i stedet for sauer og varmegrader.  Deilig siste feriedag tilbragt på Canyamel. Dersom jeg skal tilbake til Mallorca noen gang skal jeg bo her :-) Bilder fra ordentlig kamera kommer i...

Sladder

08.10.2016 kl.14:09
Skrevet av selmac
Hei bloggen ♥ Som dere vet var vi sammen med en vennefamilie i New York. Da var vi 5 jenter og 3 gutter. Vi jentene ville på Gossip Girl Tour, men guttene hadde mer lyst til å dra på ...

Ny familiebil

08.10.2016 kl.12:23
Skrevet av TravelForLife
Her på Koh Lanta er det heller labert med bilutleiefirmaer, og busser og taxier er det også dårlig med. Ettersom øya faktisk er 30 km lang føler man seg fort litt stuck, så da gjør vi som lokalbefo...

Port Macquarie

08.10.2016 kl.06:51
Skrevet av Ida Leirvik
På tirsdagen var vi oppe tidlig (tidligere en vanlig), og bestemte oss for å dra videre til Port Macquarie. Skulle egentlig spise frokost med Spanjolene, men de var ikke oppe før i 8...

London Day 2

07.10.2016 kl.21:42
Skrevet av Asalia
Lokal tid 20.41 Jeg dro hjemmefra i går klokken 16.15, og var fremme her i London rundt klokken 22.00. Dette var første gang jeg reiste med kun håndbaggasje, altså en liten trillekoffert til ...

Hva er det som er 130 år og laget av kobber fra Karmøy?

07.10.2016 kl.20:10
Skrevet av selmac
Det er pappa! Neida, det er selvfølgelig Frihetsgudinnen :)  Vi valgte å ta gratisfergen til Staten Island på lørdag fordi vi hadde hørt mange som mente man kom nærme nok til å få sett...

Spar penger på en ekstra klikk

07.10.2016 kl.12:14
Skrevet av dagligdose
Er du en av dem som liker å handle mye på nettet? Det gjør jeg og for noen måneder siden oppdaget jeg en nettside som gir deg noe av de pengene du handler på nettet tilbake og det er helt perf...

Coffs Harbour

07.10.2016 kl.09:10
Skrevet av Ida Leirvik
Hei hei alle sammen, håper dere har det bra der hjemme! For dere hjemme i Norge går det mot vinteren og kaldere dager, mens vi går nå mot sommeren og tydelige varmere dager....

Fisk i tank

06.10.2016 kl.19:43
Skrevet av madebygb
blir aldri det samme som fisk i havet. Men akvariet i Palma bød på flere gode opplevelser på en regnværsdag, og endelig fikk jeg brukt kameraet mitt også, gleder meg SÅNN til å komme hjem til PC og...

Lindesnes fyr

06.10.2016 kl.18:33
Skrevet av Benedikte Deiz
Norway, you look so beautiful  For en fantastisk tur vi hadde! Vi reiste hjemmefra mellom 8 - halv 9 i går morges, og kjøreturen tok ca 2.5 time. Å dra til Lindesnes fyr har vi...

MALLORCA - Healthy Food on Vacation

06.10.2016 kl.06:07
Skrevet av Lykkebobla
Hei Når jeg skal ut å reise elsker jeg å planlegge på forhånd - spesielt når det gjelder mat. Mat er både en stor interesse samtidig som jeg vil kose meg med mest mulig god og sunn ...

Another day, another beach

05.10.2016 kl.21:31
Skrevet av madebygb
Og i dag gikk turen noen få km sørover, til Mondrago. Som er en naturpark, men ikke reis dit for å nyte stillheten i naturen og fuglesangen, (stedet er også et fuglereservat), for dette er litt van...

Norges sydeligste punkt

05.10.2016 kl.21:25
Skrevet av Benedikte Deiz
Ville bare titte innom å si hei ♥ Og slenge med et bilde fra dagens utflukt. Flere bilder kommer i løpet av morgendagen. :-) #lindesnesfyr #sørligstepunkt #travel #deizbloggno

Frognerparken bader i sol....

05.10.2016 kl.14:15
Skrevet av mediakaos
Med litt forskjellig syn på utsikten i Frognerparken, ble det et par timer i sol og fint der. Nå er de andre på vei tilbake til sørlandet, og det er stille her jeg sitter på...

Norsk ukeblad & Jenteaksjonen

05.10.2016 kl.10:24
Skrevet av mediakaos
Å glemme en slik ut er umulig! I dag får abonnentene til Norsk ukeblad et magasin, der denne artikkelen er. Det er både skummelt og spennende, og se seg bli kalt "ildsjel" og ikke minst tenke tilba...

En dag i Alcudia

05.10.2016 kl.09:13
Skrevet av madebygb
I går skjedde noe så sjeldent som at jeg var sent (les: etter kl 2200) hjemme og påvirket av alkohol i den grad at jeg vurderte meg som uegnet til å kommunisere med verden. Det skal riktignok ikke ...

Skummel fridag

04.10.2016 kl.11:51
Skrevet av mediakaos
Et par fridager er herlig, etter mange arbeidsdager. En av de tilbringes med familien i TusenFryd. Her er det halloween for alle pengene og ungene storkoser seg. Sol, fint vær og god stemning....

Dinosaurpark - Sangjogam County park

04.10.2016 kl.07:19
Skrevet av matidag
Dinosaurparken vi besøkte søndag, anbefales på det varmeste, Parken er bygget rett på siden av verdens største fossiler av dinosaurenes fotavtrykk. Den åpnet november 2004. Parken ligger i et...

NÅR SJEKKET DU BRYSTENE SIST? DET KAN FÅ STORE KONSEKVENSER...

03.10.2016 kl.23:58
Skrevet av fitnesskaroline
Hvert år i oktober,er det fokus på noe viktig, nemlig brystkreft. Kreftforeningen holder arrangement rundt om i landet, og man kan delta for å vise sin solidaritet og støtte en god sak. I år v...

Flotte høstfarger og vakre norske natur

02.10.2016 kl.23:51
Skrevet av dagligdose
I dag har det vært en fin dag her i Oslo, sola skinte og det var en vakker høstdag.Vi drog til Holmlia og Søndre Ås gård, hadde aldri vært der før. Fin natur med mange vakre hester. Lea var storfor...

Campinglivet

01.10.2016 kl.12:36
Skrevet av Ida Leirvik
Nå har det gått litt over en uke ( 9 dager) siden vi startet vår reise med en campervan, og det har egentlig gått både opp og ned, men mest opp selvfølgelig. Ca...
Bli medlem
Bloggmagasiner er gruppeblogger som samler innlegg fra bloggere som er medlemmer i gruppen.
Dette magasinet drives av blogg.no og alle artiklene ligger på forfatterens egen blogg. Forfattere er selv ansvarlig for innhold.